حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در دیدار مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: نباید اجازه داد فاصله بین روحانیت و جوانان روز به روز بیشتر شود و علما به جای تبلیغ که اولین اولویت اجتماعی آنان است، به کارهای اجرایی مشغول باشند.
وی با ابراز تاسف از ورود روحانیون به کارهای اجرایی در سال های پس از انقلاب اضافه کرد: به همین دلیل علما از مساجد که سنگرهای اصلی اسلام و انقلاب هستند، فاصله گرفته اند.
وی اظهار کرد: در کنار فاصله روحانیون از جوانان، مساجد نیز کارکردهای خود را از دست داده اند که باید برای بهبود این وضعیت، کارهای مختلفی انجام داد و مساجد را به محور زندگی جوانان بازگرداند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از فعالیت های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد و محور قراردادن مسجد در همه برنامه های این نهاد بیان کرد: می توان با استفاده از ظرفیت این نهاد، پیوند بین جوانان و مساجد را در کشور ایجاد کرد و استحکام بخشید.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی همراهی دیگر نهادها با کانون های فرهنگی هنری مساجد را خواستار شد و گفت: می توان با مشارکت روز افزون، این مسیر را هموارتر کرد.
در این دیدار، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام اباذر بیگی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند 1372 طبق مصوبه 302 شورای انقلاب اسلامی ایجاد شد.
در حال حاضر بیش از هزار و 100 کانون در آذربایجان غربی فعال است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.