کریم حسین زاده روز سه شنبه در جلسه هماهنگی این مراسم افزود: به همین منظور علاوه بر ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای، آتش نشانی، راهداری و پلیس راه در زمان برگزاری این مراسم، غرفه های سیاری نیز برای فروش مواد غذایی مورد نیاز زائران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از پنج هزار نفر در این آیین حضور یابند ولی برنامه ریزی ها برای بیش از این تعداد لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: امسال شصت و سومین مراسم مذهبی عشای ربانی یا باداراک در مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران برگزار می شود و فرمانداری این شهرستان در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان اجرای این مراسم را بر عهده دارند.
فرماندار چالدران افزود: دین اسلام، دین صلح و برادری است و اجرای آیین های مذهبی پیروان ادیان مختلف در ایران اسلامی نیز نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز در کشور است.
به گزارش ایرنا، همه ساله در سالروز شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) مراسم خاص مذهبی با عنوان عشای ربانی یا باداراک در مجموعه جهانی قره کلیسا با حضور ارامنه ایران و جهان برگزار می شود.
امسال شصت و سومین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا از پنجم مرداد ماه به مدت سه روز در محل مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.