رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴۶ هزار و ۲۴۴ تن شلیل در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص میزان تولید شلیل در استان افزود: سطح کل زیرکشت شلیل در استان چهار هزار و ۴۳۶ هکتار و محصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۴۶ هزار و ۲۴۴ تن است.

وی با اشاره به میزان تولید شلیل در آذربایجان غربی تصریح کرد: به ترتیب اولویت ارومیه ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن، شاهین دژ پنج هزار تن، مهاباد یک هزار و ۷۴۰ تن، اشنویه یک هزار و ۵۷۹ تن بیشترین تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

کریم زاده گفت: از میزان شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشورو خارج ازکشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس از ۲۰ تیر ماه شروع خواهد شد اظهارکرد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت می‌شوند.

وی در خصوص تولید محصول باغی هسته دار آلو در استان نیز گفت: سطح کل زیرکشت آلو در استان چهار هزار و ۹۱۰ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۲۹ هزار و ۴۵ تن است که به ترتیب اولویت ارومیه ۱۳ هزار و ۸۵۳ تن، میاندوآب ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

کریم زاده افزود: از میزان آلوهای تولیدی استان ۵۰ درصد محصول بصورت تازه خوری ویا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان مصرف شده و مابقی به سایر استانهای کشور صادر می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.