به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پایانه مرزی رازی افزود: این پایانه نیز در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در مرز ایران و ترکیه در 2 فاز ساخته می شود و با اتمام این فاز، هم عملیات گمرکی و هم عملیات تجاری در همین پایانه انجام می شود و مسافران می توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه میزان تردد در مسیر پایانه مرزی رازی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: اقدامات بسیار مناسبی در این مسیر آغاز شده است.
وی اظهار کرد: فاز نخست این پایانه در پنج هکتار شامل بخش ایست اجباری احداث می شود که برای اجرای آن 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد و به محض آنکه کار پیش برود، فاز دوم نیز به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: مرز رازی یکی از مرزهای مهم ایران در زمینه تردد جاده‌ای است و بر اساس آمار در سال 95 حدود 600 هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند که نشان می‌دهد این مسیر یکی از مرزهای مورد علاقه مردم است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: راهی که در حال حاضر بین مرز رازی و خوی وجود دارد یک راه فرعی است و ما در آنجا 2 تقاطع غیر همسطح را در حال اجرا داریم و روکش آن نیز در حال اصلاح است.
آخوندی گفت: مجوزی از هیات دولت برای اجرای تقاطع غیرهمسطح بین مرز رازی و خوی اخذ شده است تا بتوانیم این راه را به یک مسیر اصلی ارتقا دهیم.
وی همچنین درخصوص توسعه راه ‌های روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: هماهنگی لازم با استاندار آذربایجان غربی در حال انجام است و امیدواریم با اعتبارات استانی در حدود 100 کیلومتر راه روستایی در این استان به اجرا درآید.
به گزارش ایرنا، مرز رازی خوی با داشتن راه ریلی و زمینی می تواند نقش بسزایی در ترانزیت و صادرات به کشور ترکیه و اروپا ایفا کند.
مرز رازی در 70 کیلومتری غرب شهرستان خوی واقع است.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.