مهدی آذرکیش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای و چهار هزار و 400 هنرستان کاردانش در کشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 به نام سال تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی اراده خوبی نسبت به تجهیز هنرستان ها وجود داشته و در بودجه سال جاری 530 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: مبلغی از محل فروش 2 درصد گاز نیز جهت تجهیز هنرستانها لحاظ شده و 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی هم برای به روزآوری تجهیزات هنرستان های کشور در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق بسیار مطلوب خواهد بود.
وی بیان کرد: توسعه آموزش های مهارتی از سیاست های آموزش و پرورش است که اولین گام در تقویت تولیدات داخلی نیز محسوب می شود.
آذرکیش اظهار کرد: در این راستا طرح 'یک روز با هنرستان‌ها' در سراسر کشور برای دانش آموزان پایه نهم به اجرا درآمد و نمایشگاهی از دست سازه های هنرجویان در سطح هنرستان‌ها برپا شد.
به گزارش ایرنا اکنون 350 هزار هنرجو در شاخه کار دانش و حدود 300 هزار هنرجو نیز در شاخه فنی و حرفه ای در حدود هفت هزار هنرستان مشغول به تحصیل هستند و در تمامی مناطق آموزشی کشور حداقل یک هنرستان فعالیت دارد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.