معاون منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی گفت:  معاونت پشتیبانی باید نیروی انسانی کارآمد و منابع لازم را برای سایر بخش های جهاد دانشگاهی تامین کند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عبادی در سیزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی جهاد دانشگاهی که به میزبانی آذربایجان‌غربی ( ارومیه) برگزار شد بابیان اینکه یکی وظایف خطیر معاونت پشتیبانی تامین نیروی انسانی به لحاظ کارآمدی و اثر بخشی است گفت:  این معاونت  باید نیروی انسانی و منابع لازم برای سایر بخش های جهاد دانشگاهی را تامین کند.
 وی با اشاره اهداف سند چشم انداز و بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با این سند گفت: در برخورد با کارکنان باید تمام نکات مثبت رعایت شود تا افرادی خلاق برای نظام تربیت شود.
عبادی با بیان اینکه دولت از قانون سوم توسعه به بعد موظف به کاهش حجم خود شده است گفت: قبل از انقلاب تعداد پرسنل دولت 750 هزار نفر بوده و اکنون این تعداد به 3 و نیم میلیون نفر رسیده در حالی که جمعیت کشور حدود دو برابر و جمعیت کارکنان به 4 برابر افزایش یافته است.
وی افزود: چنان چه این روند ادامه پیدا کند دولت در سه سال آینده با مشکل تامین بودجه مواجه خواهد شد چرا که با تکنولوژی امروزی انتظار میرفت تعداد پرسنل در همان سطح بماند.
عبادی گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما حتی از بهترین دانشگاه های کشور  فاقد توانمندی کارآفرینی هستند.
 معاون منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی ضمن بیان اینکه دستگاه ها در پست های سازمانی فقط تا ده درصد می توانند نیروی قراردادی استخدام کنند گفت، متاسفانه این مورد در دولت های گذشته رعایت نشده و با بکارگیری چهار برابر این ظرفیت در دستگاه ها ، دولت را با معضل روبرو کرده است.
وی ادامه داد: از دولت یازدهم برنامه و مجوزی برای  بکارگیری نیروهای قراردادی داده نشده ولی امکان انتقال نیروها بین دستگاه ها به شرطی که نیروی قراردادی دستگاه مقصد بیش از ده درصد نباشد وجود دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.