معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش به شناسایی استعداد های برتر شاخه مهارتی و کارودانش تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات علمی و کاربردی علی زر افشان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نوع همایش ها شناسایی استعداد های برتر در زمینه ها مهارتی و کاردانش و معرفی این استعداد ها به جامعه است.

وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: جامعه علاوه بر کسانی که ذهن های توانمندی دارد نیازمند افرادی هستیم که مهارت های بیشتری دارند و می توانند آن چه در ذهن خود دارند به عمل تبدیل کنند.

وی افزود: توسعه کشور نیازمند مهارت ها و استعداد های چنین افرادی است و بهره برداری از این استعداد ها می باشد و همچنین هم افزایی بین دستگاه های مرتبط و ایجاد مشارکت همه دستگاه های کشور برای تقویت آموزش های دانش آموزان از دستاورد های این همایش است.

در ادامه،  فیض، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کار های علمی به تنهایی موثر واقع نخواهند شد تا زمانی که با فعالیت علمی آمیخته شود و نتیجه آن به عینه به دست می آید.

وی بیان کرد: دانش آموزان باید فعالیت های عملی خود در زمینه ها گوناگون باید افزایش دهند و نباید فقط به فکر معدل بالا باشند چرا که این افراد در جامعه افراد مثمر ثمری نخواهند بود و نمی توانند جریان ساز باشند.

وی در خصوص نقش معلمان در افزایش فعالیت های عملی دانش آموزان اظهار کرد: معلمان باید دانش آموزان را به این فعالیت ها تشویق کرده و در این فعالیت ها به دانش آموزان کمک کنند تا با افزایش آموزش های مهارتی شاهد افزایش اشتغال زایی باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.