رئیس جهاد کشاورزی ماکو گفت: کمبود آب و بالابردن راندمان آبیاری از  مباحث مهمی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی ماکو در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با ابراز این مطلب افزود: در همین راستا سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 3 هزار هکتار از ارازی شهرستان ماکو در سال جاری در حال اجرا است.
قاسم تاروردی زاده تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد شهید قنبری از اوایل سال 95 در این شهرستان آغاز شده و با پیشرفت 35 درصدی برخوردار میباشد که بیش از 700 هکتار از این اراضی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.
رئیس جهاد کشاورزی افزود: با تمام وبهره برداری از  این طرح در این شهرستان برای 1200 خانوار فرصت تثبیت شغل فراهم خواهد شد.
وی گفت: اعتبار تقریبی اختصاص داده شده برای این طرح ۵۳۰  میلیارد ریال در بخش آب کشاورزی و مجهز کردن بخش کشاورزی ماکو به این نوع آبیاری میباشد که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تا به امروز هزینه شده است.
رئیس جهاد کشاورزی ماکو با بیان اینکه این طرح قابلیت توسعه در سطح پنج هزار هکتار را دارد، افزود: در صورت همکاری و همیاری زمین داران و روستاییان این میزان می تواند افزایش یابد.
وی با اشاره به یکی از اهداف اجرای این طرح افزود: اجرای طرح آبیاری تحت  فشار زمینه ساز کاهش  35 درصدی مصرف آب و صرفه‌جویی در این نعمت الهی باشد.
تاروردی زاده در ادامه  افزود:‌ آبیاری پکپارچه مزارع، عدم نیاز به کارگر اضافی، امکان توزیع سموم و کود با استفاده از سیستم نوین آبیاری و سطح سبز یکپارچه از اهداف اجرای این طرح است.
تاروردی زاده رئیس جهاد کشاورزی  ماکو گفت: تجهیز کل اراضی ۱۱ روستا در پای آب سد شهید جواد قنبری، رایگان برای زمین داران بوده که از اعتبارات دولتی و از محل اعتبارات رودخانه های مرزی تامین شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.