معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری از کاهش نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی افشار در همایش پیشگیری از اعتیاد افزود: ترویج و تبلیغ عمومی در اثرات مواد مخدر را نتیجه مثبتی در کاهش نرخ اعتیاد در آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: توازن خوبی در بحث پیشگیری و درمان مواد مخدر در آذربایجان غربی وجود دارد ولی نباید دلیلی بر غفلت در این حوزه شود.

وی گفت: میزان اعتیاد به مواد مخدر آذربایجان غربی از آمار متوسط کشوری پایین تر است که این آمار توفیق بزرگی برای استان است.

افشار ایران را گلوگاه خروج مواد مخدر در گذشته اعلام کرد و گفت: با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و حرکت به سمت مواد صنعتی،ایران به خط اول ورود پیش سازهای مواد مخدر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸سال پیش طبق آمار سازمان ملل،۱۲۸میلیون معتاد در دنیا وجود داشت افزود: برطبق آمار سازمان ملل در سال گذشته،این تعداد به نزدیک دوبرابر یعنی ۲۵۰میلیون نفر رسیده است.

وی آمار معتادین را  نواخته شدن زنگ خطری برای دنیا دانست و اظهار کرد: امروزه انواع و اقسام مواد مخدر صنعتی به ۷۰۱نوع افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتیاد در کشور تصریح کرد:بر طبق شیوع شناسی میزان اعتیاد از ۲.۶۵به ۵درصد افزایش یافته است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه به نظر جامعه بشری ریشه کنی اعتیاد و موادمخدر  امکان پذیر نیست تصریح کرد: بایدبرنامه های جامعی به منظور مهار،کنترل و کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر در جوامع ترویج یابد.

وی گفت: ضمن مبارزه با کاهش تقاضا،از طریق ارایه اموزش و مشاوره ،زمینه دسترسی حداقلی به مواد مخدر را دربین جوانان  فراهم کنیم.

افشار با اشاره به فرمایش معظم اله که اعتیاد را ام الخبایث نامیده اند افزود: سیاست پیشگیری از اسیب اجتماعی مواد مخدر در ورود همه آحاد مردم در این عرصه است و دولت نیز با تولید محتوای اموزشی و برنامه های مدون در این راستا حرکت کند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ گروه اجتماعی از اعتیاد مصون نیست اظهار کرد: اعتیاد مشکل تک تاملی نیست و در تمامی سطوح جامعه دیده می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.