به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از زومیت، فریدون حمیدی، مدیر عامل زامیاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودرو ارومیه سیاست‌های آتی این شرکت را تشریح کرد. وی با اشاره به همکاری زامیاد با ایویکو جهت تولید خودروی سنگین EVV5 با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵ و کامیون Trakker به خبرنگاران گفت:

ما به دنبال افزایش تنوع سبد محصولات خود هستیم. در این راستا برخی نمونه‌های اتوبوس نیز در حال ارزیابی و تست میدانی هستند.
حمیدی ضمن بیان این نکته که در رده خودروهای سبک، وانت نیسان آبی همواره به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت به شمار رفته و طی سالیان گذشته تلاش زیادی جهت ارتقای کیفیت آلایندگی این خودرو به یورو ۴ و کاهش مصرف سوخت آن انجام گرفته است، اذعان داشت:

طی چند سال گذشته توانستیم به استاندارهای لازم برای نیسان آبی دست یابیم. اما برای آنکه بتوانیم خودرویی با همین تیراژ در اختیار متقاضیان قرار دهیم خودروی جدید پادرا (Padra) را به بازار عرضه کردیم که با استقبال خوبی هم مواجه شد. اما به دلیل یک سری مشکلات و محدودیت‌ها مانند محدودیت رنگ نتوانستیم این خودرو را در تیراژ بالا تولید و عرضه کنیم. امسال تلاش می‌کنیم تا با کسب استانداردهای لازم، خودروی پادرا دوگانه سوز را روانه بازار کنیم. همچنین خودروی پادرا ۲ که به نوعی فیس لیفت نسخه اول این خودرو خواهد بود با تغییرات اندکی در پلتفرم، گیربکس و دسته موتورهای آن در حال آماده شدن است.

مدیر عامل زامیاد با بیان این نکته که پلتفرم حال حاضر نیسان آبی دیگر قادر به تامین حداقل نیازهای استاندارد ۲۲گانه خودرویی نیست و باید این پلتفرم ارتقا یابد، خاطر نشان کرد:

تا پایان سال ۹۷ عملا با خودروی نیسان آبی که خدمت بزرگی به حوزه عملیات باربری کشور طی سالیان متوالی کرده، خداحافظی خواهیم کرد اما خودروی پادرا با پلتفرم ارتقا یافته و جدید در خط تولید ما باقی خواهد ماند و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تلاش خواهیم کرد تا جایگزینی قابل برای نیسان آبی خاطره‌انگیز باشد.

نیسان آبی تا سال ۹۷ به خاطره‌ها خواهد پیوست

حمیدی در خصوص فعالیت‌های زامیاد در زمینه استفاده از پیشرانه‌های جدید و مدرن در خودروهای تولیدی این شرکت نیز نکاتی را بیان کرد. به گفته وی این شرکت ورود پیشرانه‌های جدید و حذف موتورهای قبلی را در برنامه کاری خود لحاظ کرده به نحوی که پیشرانه‌ی جدیدی که تست‌های آلایندگی را با موفقیت سپری کرده در این شرکت با موفقیت آزمایش شده است و هم اکنون نسخه دوگانه سوز آن در حال سپری کردن تست‌های نهایی آلایندگی است. وی در این زمینه افزود:

شرکت زامیاد در حال انجام آزمایش‌های دوام پیشرانه جدید است تا سطح عملکرد آن پس از سپری کردن ۴۵ هزار کیلومتر مشخص شود. این پیشرانه جدید V22 نام دارد که با مصرف ۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در مقایسه با مصرف ۱۲.۸ لیتری نیسان آبی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. پیش‌بینی می‌کنیم که این پیشرانه تا ۳ سال آینده جوابگوی نیاز تولیدات ما باشد اما از سال آینده بر روی پیشرانه جدیدی از شرکت میتسوبیشی کار خواهیم کرد که نیاز ۸ سال آینده ما را تامین کند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه از روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه تا جمعه ۱۶ تیرماه با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، چین، آلمان، ترکیه، ژاپن و کره‌جنوبی برگزاری شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695496
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.