سید ابوالفضل رضوی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان چالدران افزود: با توجه به اینکه روستاها به عنوان منبع تولیدات دامی و کشاورزی هستند، دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به عمران روز افزون روستایی دارد.
وی اضافه کرد: هدف دولت توانمندسازی و آموزش روستائیان و مرتفع کردن مسائل و مشکلات روستائیان است و در این راستا بهبود وضعیت راه روستایی از اولویت های دولت به شمار می رود.
وی اظهار کرد: چالدران نیز از شهرستان هایی است که بسیاری از روستاهای آن با مشکل راه مواجه هستند و به همین علت اعتبار ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار ویژه 30 میلیارد ریالی زمینه بهبود بخش قابل توجهی از روستاهای چالدران در حوزه راه روستایی فراهم شود.
فرماندار چالدران نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را در خصوص محرومیت زدایی از روستاها داشته است، گفت: این شهرستان 446 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان 96کیلومتر آسفالت شده و شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان از راه روستایی مناسب پایین است.
کریم حسین زاده با مقایسه خدمات ارائه شده به روستائیان در دوره اول دولت تدبیر و امید با گذشته بر لزوم توسعه روستاها تأکید کرد و افزود: توسعه روستایی راه رسیدن به توسعه پایدار ملی را هموارتر می سازد زیرا با توسعه روستایی توازن بین شهر و روستا برقرار و فاصله ها کاهش پیدا می کند.
وی چالدران را یکی از شهرستان های غنی در حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری چالدران در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است در حالی که رونق آن به اشتغال زایی و رفاه اجتماعی منجر می شود.
وی اضافه کرد: زیرساخت های گردشگری در چالدران فراهم نیست و سرمایه گذاران نیز رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.
وی گفت: تنها با ایجاد زیرساخت های گردشگری می توانیم از ظرفیت های بالقوه شهرستان در جذب گردشگر استفاده کنیم.
فرماندار چالدران با بیان اینکه قره کلیسای چالدران به عنوان قدیمی ترین کلیسای عالم مسیحیت می تواند هزاران زائر را از سراسر جهان به خود جذب کند، افزود: این موضوع در گرو توجه به تامین زیرساخت های گردشگری منطقه است.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شهرستان چالدران از منطقه گردشگری ایستی سو (آبگرم) این شهرستان، راه و پل روستاهای عیسی گولیک، سگریک، بزغلعه، چخور کند، پل مزرعه و منطقه گردشگری جهانی قره کلیسا بازدید کرد.
چالدران از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود که در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.