مدیر امور هنری شهرداری ارومیه از برگزاری نخستین فستیوال بزرگ آواز ایران با محوریت برترین هنرمند آواز در شهر ارومیه خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، بابک لطفی خواجه پاشا، مدیر امور هنری و دبیر مسابقه خوش صدا در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: طی این مسابقه که مرحله نهایی آن از ۲۰ تا ۲۷ تیر ماه در قالب جشنواره در دهکده ساحلی چی چست برگزار خواهد شد ۱۸ هنرمند روی صحنه به رقابت خواهند پرداخت واین جشنواره با انتخاب برترین هنرمند آواز توسط هیئت داوران و سرداوران(حمید حامی،  مانی رهنما، توحید عباسی، علی پرکار و فرشید جهاندیده) به پایان خواهد رسید.
وی ادامه داد: این مسابقه در چند مرحله انجام شده که در مرحله نخست با ثبت نام ۲۸۰ نفر کلید خورده و ۱۹۱ نفر توانستند در این مسابقات به رقابت بپردازند و در نهایت ۷۴ نفر از هنرمندان به مرحله دوم راه یافتند همچنین این مرحله در سه گروه ملودی، باربد و ماهور برگزار شده و منجر به راه یافتن ۱۸ نفر از هنرمندان به مرحله نهایی شد.
لطفی با بیان اینکه توجه به ظرفیت قومیتی استان یکی از مهم ترین موضوعات در این جشنواره است اظهار کرد: در این جشنواره در نظر داریم به ظرفیت های قومیتی استان، آثار ملی و نوستالژی در موسیقایی کشور نیز توجه کنیم همچنین تهیه ارکستر فلارمونیک ارومیه و اجرای یک قطعه خاص برای انواع اقوام کشور از دیگر اقدامات طی این جشنواره است.
وی  پرداختن به دغدغه های فرهنگی نسل جوان را یکی از مهم ترین اقدام این نهاد عنوان کرده و تصریح کرد: اگر به نیاز ها و دغدغه های فرهنگی نسل جوان پاسخ داده نشود تا جوانان بتوانند خود را نشان داده و معرفی شوند به کافه های زیر زمینی، پارتی ها و کشور های خارجی خواهند رفت.
دبیر مسابقه خوش صدا با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان ارومیه سالها است که مکتب موسیقایی و خواننده مطرح کشوری نداشته اذغان کرد: در نظر داریم با برگزاری این مسابقه خوانندگانی را در سطح ملی و جایگاه موسیقی آذربایجان را در کشور معرفی و مطرح نماییم.
وی با بیان اینکه این جشنواره از طریق رسانه های مجازی همچون کلیپو به صورت مستقیم پخش خواهد شد گفت: اگر مسئولین نیز حمایت جدی تری در راستا برگزاری این جشنواره داشته باشند مطمعنا شرکت کنندگانی از کشور ترکیه نیز در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر امور هنری شهرداری ارومیه در ادامه اظهار کرد: نخستین مسابقه رسانه ای نیز در این جشنواره برگزار شده و طی آن به ۶ رسانه برتر در خصوص پوشش خبری این مراسم دیپلم افتخار اعطا خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.