فریدون سیدمصطفوی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در صدد هستیم با کمک خیرین مدرسه ساز و بنیاد برکت این کلاس ها را حذف کنیم.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم هیچ کانکسی جهت استفاده کلاسی خریداری نشده و آخرین خریدها مربوط به سال 91 است.
وی اظهار کرد: اگر کانکس نیز خریداری کرده ایم برای نگهداری تجهیزات مدارس بوده است و در آنها کلاسی برگزار نمی شود.
وی بیان کرد: به علت پیش بینی نکردن فضای آموزشی در مسکن مهر گلشهر ارومیه و استقرار پنج هزار خانوار در این منطقه، هم اکنون دانش آموزان بسیاری راهی مدارس خیابان شهید بهشتی شده اند که موجب بروز چالش هایی در افزایش تراکم کلاسی این منطقه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در ارومیه در تابستان امسال گفت: میزبانی افزون بر 2 هزار دانش آموز استان در سی و چهارمین مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در رشته های راکتی و میزبانی دانش آموزان برتر رشته های کارو دانش برعهده این اداره کل در تیرماه امسال است.
سیدمصطفوی افزود: این استان از فردا پانزدهم تیرماه میزبانی خود را با پذیرش دانش آموزان رشته های ورزشی به تعداد یک هزار و 816 نفر آغاز می کند.
وی اضافه کرد: از 15 تیر ماه مسابقات مقطع ابتدایی با حضور حدود 600 دانش آموز در سه رشته تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه می یابد.
وی اظهار کرد: 18 هزار نفر از دانش آموزان، مربیان و سرپرستان رشته های ورزشی به میزبانی 11 استان ایران اسلامی در این مسابقات حضور دارند و آذربایجان غربی اولین استانی است که این مسابقات را آغاز خواهد کرد.
وی اظهار کرد: در مرحله دوم نیز در مقطع متوسطه اول و دوم از 21 تیرماه دانش آموزان به استان وارد شده و 27 تیرماه از استان خارج می شوند.
وی با اشاره به حضور 800 نفر ورزشکار و سرپرست و مربی اضافه کرد: مقدمات این امر نیز فراهم شده است و دانشکده فنی محل استقرار تیم ها خواهدبود و از برخی از اماکن ورزشی این مجموعه نیز استفاده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میزبانی از 261 دانش آموز برتر که 111 نفر آنها از خود استان هستند در هفت رشته کارو دانش از روز هجدهم تیرماه به مدت چهار روز در استان انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در آیین اختتامیه این دوره از رقابتها نیز معاونان وزرای آموزش و پرورش و صنعت و معدن حضور می یابند.
سید مصطفوی اظهار کرد: از ثمرات برگزاری این دوره از مسابقات در استان خریداری برخی تجهیزات برای هنرستانهای استان است که موجب تجهیز آنها می شود.
وی با اشاره به فعالیتهای اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان نیز بیان کرد: این 550 مرکز تابستانی در قالب پایگاه های تابستانی اوقات فراغت در استان آماده فعالیت های تابستانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اسکان فرهنگیان نیز ادامه داد: این موضوع نیز مورد استقبال فرهنگیان قرار گرفته و امسال هم استان با 16 پایگاه و 62 مدرسه با امکانات رفاهی آماده استقبال و پذیرش از فرهنگیان است.
وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در باره پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای آزاد در مدارس غیر انتفاعی اظهار کرد: پرداخت دستی حقوق توسط موسسان مدارس غیر انتفاعی غیر قانونی بوده و باید حقوق نیروهای آزاد به شماره حساب بانکی آنها واریز شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.