کریم بوداغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ساماندهی به کشتارگاه ها که از سال 89 آغاز شد رها شده بود.
وی افزود: در یکسال گذشته به خصوص در ماه های اخیر با شیوع بیماری توجه به کشتارگاه ها زیادتر شد تا جایی که تعطیلی کشتارگاه اشنویه به علت نداشتن استانداردهای لازم در اولویت قرار گرفت.
بوداغی گفت: تامین گوشت در حیطه وظایف شهرداری و تامین سلامت گوشت در حیطه وظایف شبکه دامپزشکی است بر این اساس در انجام وظایف اساسی خود که تامین سلامت گوشت است کوتاهی نمی کنیم.
بوداغی افزود: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی نقده که فاصله 45 کیلومتری با اشنویه دارد، امکان تامین گوشت این شهرستان را دارد.
وی گفت: ایجاد کشتارگاه صنعتی در اشنویه مقرون به صرفه نیست و زمان بر است بر این اساس لازم است تمهیداتی اندیشیده شود.
بوداغی همچنین در رابطه با تب کریمه کنگو و راه های جلوگیری از آن اظهار کرد: سم پاشی جایگاه دام در معرض خطر و سم پاشی محوطه از جمله وظایف شبکه دامپزشکی است که تمام اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی در رابطه با جمع آوری مرغ زنده و جلوگیری از فروش آن گفت: یک گروه متشکل از چندین اداره برای جمع آوری و جلو گیری از فروش آن ایجاد شده و در حال جلوگیری از فروش مرغ زنده هستیم.
وی افزود: در زمینه گوشت و خرید آن و همچنین جلوگیری از فروش مرغ زنده نیازمند همکاری و همیاری ادارات و قصابان و مردم هستیم که تمام مشکلات برطرف شود.
شهرستان اشنویه در غرب استان اذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.