به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه مطبوعات به عنوان خانه خبرنگاران و رسانه ها از جمله تشکل های معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش می شود این تشکل استقلال خود را حفظ کند و با قدرت کارها را پیش ببرد.
وی با بیان اینکه بنیان خانواده مطبوعات در این استان محکم است، اظهار کرد: خانه مطبوعات متعلق به همه اصحاب رسانه است لذا باید موجب وحدت و انسجام فعالان این عرصه باشد.
حجت الاسلام کریمی از تلاش های ارزنده اعضای قبلی تشکر کرد و تلاش مضاعف اعضای جدید جهت رفع کاستی های موجود در عرصه مطبوعات آذربایجان غربی را خواستار شد.
وی همچنین بر مطالبه گری خانه مطبوعات در چارچوب قانون و مقررات، استفاده از نظرات مشورتی سایر اعضا، استفاده از ظرفیت های حقوقی و تسهیل در شرایط عضوگیری تاکید کرد.
مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز گفت: در نخستین انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، حدود ٩٠ درصد از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی این استان شرکت کرده بودند.
امید سیاح اظهار کرد: اعضای خانه مطبوعات آذربایجان غربی بعد از کرمان بیشترین مشارکت را در بین استان‌ها داشتند.
وی ادامه داد: در این انتخابات یدالله قربانی از بین سرپرستان روزنامه های سراسری، یوسف پیربوداقی از مدیران مسئولان هفته نامه های استانی و عبدالسلام معروفی، اکبر بابایی و میثم محمدی از بین خبرنگاران، حامد کاظم زاده خویی از بین مدیران مسئول نشریات محلی، لعیا نورانی زنوز از بین سرپرستان خبرگزاری ها به عنوان اعضای اصلی این هیات مدیره برگزیده شدند.
سیاح افزود: همچنین سیامک نجفیان و حامد عطایی به عنوان بازرسان دوره جدید هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی معرفی شدند.
مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همگرایی و با هم بودن را راه پیشرفت و حل چالش های جامعه مطبوعاتی استان عنوان کرد و همراهی کلیه صاحبان رسانه و ایده و فکر این عرصه برای ارتقای وضعیت پیش رو را خواستار شد.
رئیس سابق خانه مطبوعات استان نیز برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، برگزاری سمینار تعامل اقوام و ادیان، اعزام خبرنگاران به نمایشگاه مطبوعات، اعزام خبرنگاران به همراه خانواده آنان به مشهد مقدس و برگزاری مراسم روز خبرنگار در 2 سال گذشته را از جمله عملکرد هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات عنوان کرد.
جواد زاهدی افتتاح خانه مطبوعات را از دیگر اقدام های انجام گرفته عنوان کرد و افزود: خانه مطبوعات می تواند چراغ همیشه روشن برای خانواده مطبوعات باشدو خانواده مطبوعات را دور هم جمع کند.
یوسف پیر بوداقی نیز با بیان اینکه بسط و توسعه آموزش های رسانه ای در اولویت است، افزود: تشکل مطبوعاتی قانونمندی بتواند در این راستا گام بردارد، بزرگترین خدمت را به جامعه رسانه کرده است.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات بدون حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضا نمی تواند در پیشبرد اهداف مورد نظر موفق عمل کند.
پیر بوداقی با بیان اینکه خانه مطبوعات در راستای هویت صنفی، فرهنگی، رسانه ای و رفاهی اعضا گام برمی دارد، اظهار کرد: اگر احساس بیگانگی بین خانه مطبوعات و جامعه رسانه ای استان که در مواقعی مشاهده می شود، وجود داشته باشد و نتوانیم این واگرایی را حل کنیم آنچنان که باید و شاید نخواهیم توانست از ظرفیت ها و پتانسیل های خود بهره ای ببریم.
وی اهم برنامه های خانه مطبوعات در این دوره را حذف نقاط واگرایی، ایجاد زمینه های تعامل، همدلی، همگرایی و همراهی بین فعالان عرصه رسانه عنوان و تاکید کرد و گفت: این مهم محقق نمی شود مگر با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمام اعضای خانه مطبوعات.
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی افزود: باید تلاش کنیم تا اوج مطالبه گری، برنامه های آموزشی و عضوگیری خانه مطبوعات در این دوره بروز کند.
به گزارش ایرنا، خانه مطبوعات نهاد رسمی خبرنگاران، مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستی روزنامه های سراسری و نمایندگی خبرگزاری ها در استان هاست که به موجب اساسنامه خانه مطبوعات اهدافی همچون بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی حرفه ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار و اندیشه، تجارب و اراده جمعی فعالان عرصه رسانه را پیگیری می کند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.