محمد حضرت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند عملیات اجرایی شهربازی چی چست در سه ماه گذشته با وجود بحران مالی در حال اجرا بوده اما به تازگی و به دلیل مشکلات مالی روند اجرایی این طرح کند شده است.
وی اظهار کرد: راه اندازی مجموعه بزرگ چی چست در کنار شهربازی مدرن موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ساکنان این محدوده و جلوگیری از روند مهاجرت روستانشینان حاشیه چی چست، کاهش حاشیه نشینی و بروز معضلات اجتماعی می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه دستگاه از تجهیزات دنیای بازی در مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری چی چست نصب شده ولی نصب باقی دستگاه ها به دلیل مسافرت متخصصان ایتالیایی به کشورشان با تاخیر انجام می شود.
شهردار ارومیه بیان کرد: مجموعه گردشگری و تفریحی چی چست شامل هتل چهار ستاره، باغ گل ها، آبشار سه بعدی و موزیکال، کافی شاپ، رستوران، آمفی تئاتر مدرن، کارتینگ، زمین تیراندازی، فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی و باند هواپیماهای موتوری، قلعه چوبی و شهربازی مدرن است و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه صنعت گردشگری احداث می شود.
حضرت پور ادامه داد: این شهربازی با 16 هکتار مساحت به تجهیزات روز شهربازی دنیا مجهز است و تا شعاع 250 کیلومتری ارومیه، گردگشارن را به این دهکده جذب می کند.
وی افزود: اقدامات ویژه ای نیز برای بهبود وضعیت راه دسترسی دهکده چی چست از ارومیه در دست انجام بوده که تامین روشنایی مسیر دسترسی و تعریض جاده منتهی به شهربازی از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، شهربازی مدرن ارومیه در پنج سال اول فعالیت، سرمایه اولیه و هزینه نگهداری خود را از محل درآمدها تامین می‌کند و این امر مزیتی قابل توجه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه با وجود دارا بودن جمعیت قابل توجه 750 هزار نفری از وجود شهربازی مدرن بی بهره است و شهرداری نیز با توجه به این نقصان، اقدام به راه اندازی این شهربازی در دهکده ساحلی چی چست کرده است.
شهربازی مدرن ارومیه در دهکده ساحلی و تفریحی چی چست به عنوان مکان اصلی برای راه اندازی بعد از مکان هایی چون جاده بند و جاده سرو با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.