عبدالحسین علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست امسال میزان ترانزیت ورودی از مرزهای کشور 2 میلیون و 300 هزار تن مواد نفتی و غیرنفتی بود که از این میزان 64 درصد به مرزهای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، پرویزخان در استان کرمانشاه و مرز بازرگان در آذربایجان غربی اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: از این میزان 35.8 درصد معادل 827 هزار تن از بندر شهید رجایی، 16.9 درصد معادل 390 هزار تن از مرز پرویزخان و 11.3 درصد معادل 262 هزار تن از مرز بازرگان وارد کشور شده است.
وی اظهار کرد: کالاهای کشاورزی و دامی، محصولات سبک فلزی، ساختمانی و معدنی و مواد شیمیایی بیشترین کالاهای ترانزیتی وارده به کشور از طریق پایانه مرزی بازرگان را شامل می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 283 هزار تن کالای ترانزیتی وارده در آذربایجان غربی جابجا شده که سهم 12.3 درصدی را در این خصوص از آن آذربایجان غربی و رتبه سوم خود را در بین سایر استان های کشور حفظ کرده است.​
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه واردات، صادرات و ترانزیت ورودی و خروجی کشور به شمار می رود.
بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز عراق و صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان مرزهای استان را شامل می شود.
آذربایجان غربی 967 کیلومتر مرز مشترک دارد و ورودی ایران به اروپا محسوب می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.