مدیرعامل هلال استان آذربایجان غربی از برگزاری المپیاد امدادی دانش آموزی هلال احمر استان در شهرستان میاندوآب خبر داد.

حسن محمودی اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این خبر گفت: پنجمین دوره مسابقات المپیاد آماده آذربایجان غربی در مرحله استانی با حضور ۱۷ تیم برگزیده از سراسر استان به مدت ۴ روز به میزبانی شهرستان میاندوآب در حال برگزاری است .

وی تصریح کرد: دور اول این مسابقات با حضور 350 دانش آموز دختر منتخب از مدرس سراسر استان اجرا شد و این رقابت تنگاتنگ و حساس بعد از دور روز به پایان رسید .

مدیرعامل هلال استان آذربایجان غربی هدف از اجرای این مسابقات را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس با تکیه بر تربیت دانش آموزان آماده عنوان کرد و افزود: توسعه ظرفیت های خودامدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم های امدادی و ترویج فرهنگ کارگروهی و افزایش روحیه مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان از جمله دیگر اهداف برگزاری این مسابقات می باشد.

محمودی اصل بیان کرد: این مسابقات در پنج بخش تخصصی شامل ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و اسکان اضطراری به همراه پنج بخش عمومی شامل آزمون کتبی، حمل بک بورد، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و اطفاء حریق برگزار شد .

وی یادآور شد: بعد از رقابت سخت و تنگاتنگ دانش آموزان دختر سه تیم برتر این مسابقات مشخص شد و تیم های تکاب، ارومیه و اشنویه به مقام اول تا سوم دست یافتند و تیم چایپاره نیز به عنوان تیم بشردوست این مسابقات شناخته شد .

محمودی اصل خاطرنشان کرد: تیم اول این دور از مسابقات نیز به مسابقات کشوری که طی ماه آینده به میزبانی بندرانزلی برگزارخواهد شد، راه خواهند یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه از ابراز رضایت خود از نحوه برگزاری و آمادگی این مسابقات خبر داد و افزود: برگزاری طرح دادرس و المپیاد آماده در مدارس، سبب آمادگی دانش آموزان برای روزهای سخت و بلایا شده و آنها امروزه با یادگیری و نمایش خوب در این مسابقات نشان دادند که به نحو احسن این آموزش های عملی رایادگرفته اند و آماده مسابقات بودند .

وی با تاکید بر سطح بالای مسابقات در بین تیم های دختران استان، در پایان گفت: دور بعدی این مسابقات با حضور دانش آموزان پسر طی دو روز آینده در میاندوآب برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.