شهلا تاجفر روز یکشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از اعتیاد بانوان در آذربایجان غربی افزود: در این استان نیز نظیر دیگر استان های کشور حمایت های مالی از خانواده های معتادان انجام می شود ولی استفاده از نظرات کارشناسان این بخش و درک مشکلات روزافزون این خانواده برای پیگیری های بعدی بسیار مهم و ضروری است.
وی اضافه کرد: کارگروه صیانت اجتماعی فرهنگی از خانواده های معتادان باید با قوت و قدرت بیشتر در آذربایجان غربی فعال و اداره کل امور بانوان و خانواده نیز در این کارگروه عضویت داشته باشد.
وی آموزش خانواده ها به ویژه جوانان در خصوص مواد مخدر و مضرات آن را از دیگر ضرورت های مبارزه موثر با اعتیاد در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این امر نیز با وجود برگزاری برنامه ریزی شده با مشکل بسیار مهم قدیمی بودن آموزش ها روبروست و از همان لوح فشرده قدیمی برای این آموزش ها استفاده می شود که با توجه به این امر، مواد مخدر جدید و اثرگذاری آنها ارائه نمی شود.
وی اظهار کرد: آشنایی با مواد مخدر و تاثیرات آنها بر مغز و بدن انسان از جمله مواردی است که می تواند زمینه بازدارندگی از اعتیاد را در جامعه فراهم کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در راستای مبارزه موثر با اعتیاد و مواد مخدر در جامعه تلاش کنند.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان گفت: در یک سال گذشته 750 هزار نفر در استان آموزش های مرتبط با مواد مخدر را فرا گرفته اند.
علیرضا فیضی زاده با اشاره به نتایج قابل توجه ارائه آموزش های، پیشگیری از بروز اعتیاد و درمان معتادان در استان خبر داد و افزود: با این اقدامات میزان شیوع اعتیاد در استان که در سال 90 افزون بر 3.3 درصد بود به 1.24 درصد در اوایل سال گذشته رسید.
وی اضافه کرد: کاهش مصرف شیشه در آذربایجان غربی دیگر موفقیت استان در این خصوص بود که به علت آموزش های لازم در خصوص عواقب بسیار زیاد این ماده مخدر صنعتی به دست آمد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور به شمار می رود به طوری که سالانه دهها تن از این مواد در استان کشف می شود.
آمار رسمی در خصوص تعداد معتادان در آذربایجان غربی وجود ندارد ولی برخی آمارهای غیررسمی از وجود 80 هزار معتاد در استان حکایت دارد.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.