نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد فروشگاه های زنجیره ای مساوی مرگ اصناف خرده فروش است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادر قاضی پور در جمع خبرنگاران و اصناف استان ضمن تبریک به مناسبت روز اصناف رشد قارچ گونه فروشگاههای زنجیره ای در محلات انتقاد کرد و افزود: توسعه این صنعت فروشگاهی مساوی تعطیلی و  مرگ خرده فروشان است.

وی گفت: اگر چه مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای کمی ارزان تر به دست مردم می رسد اما فعالیت این فروشگاه ها کسبه خرده را به حاشیه برده و به نوعی به مسئله بیکاری دامن زده است.

قاضی پور با بیان اینکه مجوزهای فعالیت فروشگاه های زنجیره نیز در تهران صادر می شود تصریح کرد: عوارض و تمامی درآمدهای و مالیات مربوط به این فروشگاههای زنجیره ای در تهران بوده و هیچ منفعتی برای استان ها و شهرهای کوچک ندارد.

وی وجود همبستگی اجتماعی در بین خرده فروشان محلات و کسبه با اهالی از عناصر مهم در محلات عنوان کرد و گفت:نسیه در بقالی‌های قدیم و برخی سوپرمارکت‌های امروزی محلات، برآمده از یک اعتماد است در حالی که با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای تعامل،تعویض کالا و حتی نسیه نیز معنی ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی 200 پروانه کسب خواربار فروشی به واسطه فعالیت فروشگاههای زنجیره ای افزود: اصناف از لایه های پایینی نظام بوده و ماباید درصدد حمایت و ایجاد اشتغال تلاش کنیم و نباید تابع پایتخت نشینان برای رواج این سیستم عرضه محصولات باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.