حسن صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: برای فعالیت های آبزی پروری ظرفیت های خوبی از نظر منابع تسهیلاتی وجود دارد و بین سازمان شیلات ایران و صندوق مهر کارآفرین امید توافق نامه همکاری امضا و به استان ها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بانک کشاورزی مهمترین منبع پرداخت تسهیلات برای آبزی پروری به ویژه در بخش مربوط به مکانیزاسیون استفاده از هواده هاست که هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: ایران در بخش مربوط به پرورش میگو جایگاه نخست را در منطقه دارد و سال گذشته بیش از 23 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد.
وی بیان کرد: در حوزه ماهیان خاویاری اقدامات خوبی آغاز کرده ایم و سال گذشته 2 تن خاویار پرورشی توسط بخش خصوصی تولید و از این میزان یک تن صادر شده است.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ریزی برای تولید سه تن خاویار در دستور کار امسال قرار دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و محدودیت منابع آب شیرین در کشور پرورش ماهی در قفس از رویکردهای جدیدی است که آغاز و بیش از 500 قفس در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر برای پرورش ماهی ایجاد شده است.
صالحی اظهار کرد: میزان تولید ماهی در قفس در کشور به بیش از 200 هزار تن رسیده است.
وی در خصوص مصرف آبزیان در کشور نیز اظهار کرد: هم اکنون مصرف سرانه هر ایرانی به 10.6 کیلوگرم رسیده و 140 کارخانه کنسرو ماهی در کشور فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان شیلات ایران برای بازدید از مزارع آبزی پروری و نیز بررسی وضعیت شیلات استان به آذربایجان غربی سفر کرده است .
وی روز گذشته چهارشنبه از منابع آبزی پروری در جنوب و مرکز آذربایجان غربی بازدید کرد.
هم اکنون بیش از 70 بندر صیادی و 119 مرکز تخلیه صید در کشور وجود دارد.
ایران با تولید افزون بر یک میلیون تن آبزی در سال جزو کشورهای موفق و صادر کننده این محصولات قرار گرفته است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.