به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه روز یکشنبه در این آیین گفت: 260 اثر از 80 نفر شاعر به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر رمضان ارسال شده بود که 60 اثر به مرحله داوری رسید.
احد یوسفی افزود: این آثار از استان های مازندران، تهران، همدان، البرز، کردستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
وی اضافه کرد: مشارکت بی سابقه ای را از هنرمندان در این جشنواره شاهد بودیم که در مدت 20 روز برگزاری این جشنواره بسیار قابل توجه بود.
وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره شعر رمضان به زبان ترکی آذری آمادگی داریم در صورت وجود شرایط در سال های آینده آن را به صورت ملی و حتی بین المللی برگزار کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه بیان کرد: از هر برنامه ای که در راستای ارتقای فرهنگی شهر ارومیه و شناساندن آن به عنوان شهری فرهنگی برگزار شود حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره در بخش آزاد به ترتیب مهناز صابونی از تهران، امین گنج پرور از ارومیه و محمد اسکندرزاده از نقده اول تا سوم شدند.
در بخش رمضان نیز اکبر حمیدی از کرج، محمد میلانی از ارومیه و وحید طلعت از میاندوآب به مقام های نخست تا سوم دست یافتند.
همچنین در این جشنواره از هنرمندان باباعلی جوانمرد و علی رشتبر نیز به دلیل فعالیت های مستمر فرهنگی در عرصه شعر در فرهنگسرای حاجی پیرلوی شهرداری ارومیه قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره شعر رمضان به زبان آذری ترکی، اقدامی ابتکاری از سوی شهرداری ارومیه است که امسال برنامه ریزی و اجرا شد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.