به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: بعد از وقوع سیل در شهرهای مختلف استان، متاسفانه نظارت ضعیفی بر رسیدگی به سیل زدگان داشتیم طوری که گزارش های کارشناسی یا ارسال نشد یا بسیار دیر ارسال شد.
وی افزود: در مناطق سیل زده استان، باید گزارش هایی از برداشت شن و ماسه تهیه و ارائه می شد ضمن اینکه باید گزارش هایی از دستوراتی که مدیر مربوطه اتخاذ کرده بود نیز داده می شد ولی متاسفانه بدلیل عدم نظارت بر خسارت هایی از قبیل تخریب مسیر پل ها، هیچ گزارشی ارسال نشد.
استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از تصرف های غیرقانونی در حریم رودخانه ها تصریح کرد: باید گزارشی از میزان تصرف قانون شکنان از حریم رودخانه تهیه شود زیرا این تصرف باعث تغییر مسیر سیل و افزایش خرابی ها میشود.
سعادت گفت: اگر بازدیدهای کارشناسی مؤثر بود و بموقع ارسال می شد میتوانستیم با جلوگیری از تصرف حریم رودخانه، از وقوع خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.
سعادت اضافه کرد: هر ساله بارندگی از نوع برف و باران در استان شاهد هستیم و حتی در دهه ۶۰ که بارندگی بمراتب بیشتر از الان را شاهد بودیم، خساراتی بمراتب کمتر وارد می شد اما اکنون با بارندگی شدید بصورت برف و افزایش دما که روند آب شدن برف را تسریع می کند شاهد رخ دادن سیل هستیم که با تبخیر بیشتر آن شاهد خشکسالی بیشتر در دریاچه ارومیه هم هستیم.
وی در پایان افزود: باید از تمامی خسارات و پل های تخریب شده و رسیدگی های انجام شده گزارش جامعی تهیه و ارائه شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 684338
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.