به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی از تجاوز به سرزمین های اسلامی باز مانده است، افزود: 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' شعار اتحاد ظلم ستیزان دنیا در راهپیمایی روز قدس بوده و یکی از عوامل زمین گیر شدن مستکبران است.
وی بیان کرد: مسجد الاقصی دومین پایگاه مسلمانان پس از بیت الحرام است و چون در اشغال صهیونیسم قرار دارد، باید مسلمانان جهان نسبت به قیام و بازپس گیری آن اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه استکبارستیزی و ظلم ستیزی در دین اسلام دارای اهمیت است، ادامه داد: اولیای الهی بنا به دستور قرآن همواره در مقابل ظالمان ایستادگی کردند و بر این اساس مسلمانان از درب صلح و دوستی با ظالمان وارد نمی شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امام راحل با نامگذاری این روز به عنوان ' روز قدس' دستور قرآن را به اجرا در آوردند و اعلام انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان اعلام کردند.
به گفته وی کسانی که روزگاری شعار نه لبنان و نه غزه را سردادند، در اشتباه هستند و بر خلاف دستور قرآن حرکت کردند زیرا مسلمانان باید در مقابل ظالمان با قدرت ایستادگی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: تا به حال گروهک های تکفیری حتی یک گلوله به سمت رژیم منحوس صهیونیستی شلیک نکرده و این نشان می دهد که این جریان از تفکر صهیونیسم نشات گرفته است.
وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به گروه های تکفیری بیان کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران نشان داد که نظام جمهوری اسلامی با هیچکس شوخی ندارد.
وی افزود: عدالت محوری و اقتدارآفرینی باید سرلوحه برنامه های مسئولان نظام باشد و مسئولان از انتخاب های گزینشی و جناحی دست بردارند.
به گزارش ایرنا، آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی و با حضور خیل عظیم مردم مومن و نمازگزار ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.