نادر صفرزاده روز پنجشنبه در جلسه بهره وری صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: یکی از راه هایی که در صدد هستیم با استفاده از آن، از تکرار مشکلات واحدهای تولیدی کاسته شود، موضوع بهره وری در واحدهای تولیدی و توجه به ملزومات آن برای کاهش هزینه های این واحدهاست.
وی اضافه کرد: مسئله بهره وری موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم به آن تاکید دارند و ما نیز باید با قدرت و قوت در این مسیر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که رشد اقتصادی در استان تابع توسعه بهره وری است و برای رسیدن به این رشد مثبت باید آسیب شناسی صحیحی از واحد های تولیدی استان داشته باشیم.
وی افزود: توجه به بهروری های انرژی و آّب در کنار بهره وری نیروی کار می تواند سهم مهمی را در توسعه بهره وری استان داشته باشد.
جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: در راستای توسعه شاخص هی بهره وری در استان 57 گواهی تحقیق و توسعه، 152 پروانه جواز خدمات فنی و مهندسی برای واحد های فعال صادر شده و جزو اعضای اصلی کمیته بهره وری کشور در وزات خانه هستیم.
وی ادامه داد: واحد تولیدی پگاه استان همراه 10 واحد تولیدی پایلوت کشوری توانسته طرح استقرار چرخه مدیریت بهره وری را در داخل کارخانه به اجرا در بیاورد و این خود عامل مهمی برای توسعه رشد بهره وری صنعت استان است.
به گفته وی امضای 6 تفاهم نامه ارتباط دانشگاه و صنعت استان، ارائه مشوق به واحد های تولیدی، فعال سازی انجمن تحقیق و توسعه استان، استقرار چرخه مدیریت در پنج واحد تولیدی استان و برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی از اهم برنامه ها اجرای این اداره کل در راستای توسعه شاخص های بهره وری صنعت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به ویژگی های بهبود بهره وری گفت: رقابت پذیری، شفاف سازی، توجه به محور کارآفرینی، نوآوری و بهبودمحیط کسب و کار از ویژگی های مهم شاخص های توسعه است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در سه و نیم سال گذشته با فعالیت مناسب دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان غربی برگزار شد که با این اقدامات، شاخص های صنعتی استان ارتقا یافت.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.