به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 11 صبح امروز /جمعه آخر ماه مبارک رمضان/ مصادف با بیست و هشتم این ماه مبارک در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی آغاز شد و تا میعادگاه های نمازجمعه ادامه داشت.
حاضران در این راهپیمایی ضمن ابراز انزجار از سیاست های منطقه ای استکبار جهانی و آتش افروزی ایادی غرب در کشورهای مسلمان، ندای حمایت از آزادی فلسطین سر دادند.
مردم همیشه در صحنه ارومیه نیز که در میدان ولایت فقیه این شهر گرد آمده بودند، راهپیمایی روز جهانی قدس را از این میدان آغاز کردند و پس از طی مسیر خیابان شهید منتظری، میدان دفاع مقدس و خیابان رسالت در مصلای امام خمینی (ره) بندهای مختلف قطعنامه پایانی این راهپیمایی را با تکبیرهای خود تصدیق کردند.
مبارزه همیشگی با غاصبان بیت المقدس و سرزمین فلسطین، ابراز انزجار از سیاست های استکبار جهانی و اقدامات ایادی آن در کشورهای یمن، بحرین، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان از جمله بندهای این قطعنامه بود.
با توجه به اقدام تروریستی تهران و عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیرالزور سوریه به عنوان یکی از پایگاه های تروریست های داعشی، مردم آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور، انزجار خود را از اقدامات گروهک های تروریستی نظیر داعش به عنوان ایادی آمریکا در منطقه ابراز کردند.
ای رهبر آزاده – آماده ایم آماده، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود کافر، بیت المقدس گره ک آزاد اولا - پرچم کفر یکسره نابود اولا، آذربایجان اویاخدی – انقلابا دایاخدی، آذربایجان جانباز – خامنه ای دن آیریلماز، فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم، اطاعت از خامنه ای اطاعت از امام است، ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم از جمله شعارهای مردم در این راهپیمایی پرشور بود.
برپایی ایستگاه های نقاشی در مسیرهای راهپیمایی و اجرای آیین های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد از جمله حواشی راهپیمایی امروز در ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی بود.
به گزارش ایرنا، روز جهانی قدس به فرمان امام راحل از سال 1359 در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می شود.
این راهپیمایی امسال در بیش از 800 شهر و هزاران روستای کشورمان به صورت همزمان برگزار شد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.