نادر مدنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با حضور 38 ورزشکار دختر و 24 ورزشکار پسر در ردههای کودکان و نوجوانان و با حضور 680 نفر از تماشاگران و علاقه مندان این رشته ورزشی به مدت یک روز در خانه ژیمناستیک ارومیه برگزار شد.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های این رشته ورزشی در کشور است، ادامه داد: این رشته ورزشی به دلیل کشش مناسب اندام به رشد قدی ورزشکار منجر می شود و طرفداران زیادی در این استان دارد.
وی با اشاره به اینکه ورزش ژیمناستیک به عنوان ورزشی جذاب و مفرح در سراسر جهان علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است، افزود: از خصوصیات بارز این رشته ورزشی می توان به ابعاد پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای این رشته ورزشی در همه سنین اشاره کرد.
رئیس هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این ورزش باعث تحرک فرد و انجام حرکت های ورزشی مناسب می شود، بیان کرد: این ورزش لحظات نشاط انگیزی را به وجود می آورد و هدف ما از برگزاری این جشنواره جذب جوانان به این رشته ورزشی است.
به گزارش ایرنا سال 95 ورزشکاران ژیمناستیک کار استان 10 مدال طلا، 14 مدال نقره و 15 مدال برنز را در مسابقات کشوری کسب کردند و هفت نفر از این ورزشکاران به تیم ملی دعوت شدند.
مسابقات قهرمانی لیگ آکروژیم کشور که در 19 و 20 اسفند سال 95 در ارومیه برگزار شده بود با قهرمانی تیم آذربایجان غربی به کار خود پایان داد.
در مجموع یکهزار و 500 ورزشکار رشته ورزشی ژیمناستیک در استان فعالیت می کنند که 820 نفر از آنان خواهر و 970 نفر برادر هستند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.