به گزارش ایرنا، غلامرضا شمسی دبیر هیات شطرنج ارومیه و مسئول برگزاری مسابقات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تیم غدیر با 14 امتیاز مقام اول و تیم های آیلین و آچمز با 12.5 امتیاز و با تفاصل پوئن شکنی مقام های دوم و سوم تیمی این مسابقات را کسب کردند.
وی ادامه داد: این ماسبقات با حضور تیم های غدیر، آیلین، آچمز، ارومیه، چسمستر، قهرمانان کوچک، فرزانگان، شاهین، شرکت گاز یک، شرکت گاز 2 و کاوشگران با حضور 44 شرکت کننده در بخش بانوان و آقایان برگزار شد.
وی اظهار کرد: در بخش انفرادی نیز خانم آناهیتا خیرجو، قهرمان قهرمانان این مسابقات شد و همچنین امتیاز برتر میز یک را به خود اختصاص داد.
دبیر هیات شطرنج ارومیه ادامه داد: آقایان پارسا حیدری، عرشیا علاقه مند و پدرام لطفی به ترتیب رتبه های برتر میزهای دوم تا چهارم را کسب کردند.
شمسی بیان کرد: در پایان این مسابقات به تیم‌ها و نفرات برتر حکم و مدال قهرمانی و جوایز نقدی از سوی این هیات اعطا شد.
به گزارش ایرنا، شطرنج یک بازی 2 نفری است که بر روی صفحه ای شطرنجی انجام می‌شود و هدف این بازی مات کردنِ حریف یعنی ایجاد وضعیتی است که شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد.
مهره‌های شطرنج دارای ارزش متفاوتی است و برای ثبتِ حرکتها با نمادهای ویژه‌ای نوشته می‌شود که دارای تاکتیک‌هایی از جمله چنگال و آچمز و دارای جنبش‌ها و حرکت های ویژه‌ای مانند حرکت قلعه، آن‌پاسان و ترفیع پیاده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.