به ‌گزارش ایرنا در نامه ' زهرا احمدی‌پور' که روز یکشنبه یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، خطاب به قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی آمده است: با عنایت به نامگذاری سال 1396 به‌ عنوان ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال“ از طرف مقام معظم رهبری و عزم دولت تدبیر و امید در جهت اشتغال و رفع محرومیت از روستاهای کشور و با توجه به اهداف سند چشم‌انداز 1404 و برنامه ششم توسعه، این سازمان طرحی را تحت‌ عنوان ”طرح ارزیابی ظرفیت، تولید و اشتغال“ اجرا می کند.
در ادامه این نامه آمده است: در قالب این طرح با هدف رونق کسب‌ و کار محلی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای هدف‌ گردشگری در دستور کار قرار داده است و در همین راستا کارشناسان ستادی و استانی این سازمان از 26 تا 31 فروردین سال جاری در قالب 13 گروه از سه حوزه میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به بازدید و ارزیابی میدانی از 76 روستای کشور اقدام کردند.
بر اساس این نامه روستاهای منتخب آذربایجان غربی در این طرح شامل مارمیشو، بانی، دوبره، بالولان ارومیه ، باغچه‌جوق ماکو و بسطام چایپاره است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه آورده است : اقدامات اجرایی بر اساس ظرفیت مشترک دستگاه‌های مرتبط شامل وزارت کشور، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بنیاد مسکن صورت می گیرد و استانداری نقش هماهنگ کننده جهتت تسریع در اجرای طرح مورد انتظار را خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور قرار گرفته است و بیش از 2 هزار و 800 روستای دارای سکنه دارد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.