صلاح الدین حقگوی روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی و احیای دریاچه ارومیه انتقال آب با لوله برای جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کارمسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته است.
وی گفت: سه طرح آبرسانی انتقال آب با لوله در روستاهای کانی گل، منوچهر و دوشانی از توابع بخش سیمینه بوکان به بهره برداری رسید.
حقگویی ادامه داد: طرح انتقال آب با لوله به طول حدود 10کیلومتر برای این سه روستا اجرا شده که با اجرای این طرح ها 19هکتار از راضی روستاهای بخش سیمینه آبیاری می شود.
وی با بیان اینکه منابع تامین آب این مزارع چشمه می باشد، اظهار کرد: پیش از این آبیاری این روستاها به صورت سنتی انجام می شد میزان هدر رفت آب 50 درصد بود اما در انتقال آب با لوله بازدهی آن به 100 درصد می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: برای اجرای این طرح ها در کل مبلغ 93 میلیارد و 59 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و با اجرای این طرح ها برای 55 نفر به صورت مستقیم و برای 165 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، از سال 1395تا کنون 32 کیلومتر خط انتقال آب با لوله در مزارع 12 روستای شهرستان بوکان اجرا شده است.
با افتتاح این طرح ها 585 هکتار از اراضی شهرستان بوکان زیر پوشش طرح آبرسانی انتقال آب با لوله قرار گرفته اند.
شهرستان بوکان با 110هزار هکتار اراضی قابل کشت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد و هرساله با تولید بیشترین میزان تولید گندم مقام نخست را در این استان به خود اختصاص داده و به انبار غله آذربایجان غربی لقب گرفته است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.