به گزارش ایرنا غیورمردانی با ایستادگی ستودنی خود در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه و در موقعیت شهرستان سلماس مشغول حراست از مرزهای جمهوری اسلامی هستند که نمادی از ایثار ملت ایران به شمار می روند.
کوه ها همانند حصار اطراف مرز را تا کیلومترها فرا گرفته است، برجک ها با وجود دیده بانان جوان و هوشیار همچون کوه، ایستادگی و مقاومت را تداعی کرده و امنیت اولین واژه ای است که با ورود به این مکان به ذهن خطور می کند.
نیروهای مرزبانی با حضور در مناطق مرزی، پیشانی تامین امنیت در کشور هستند و می توان گفت که امنیت بدون تلاش و از خودگذشتگی آنان در نقطه صفر مرزی ممکن نیست.
سربازان و مرزبانان در این منطقه با وجود گرما و روزه داری به انجام وظیفه خطیر خود که همانا حراست از مرزهای نظام جمهوری اسلامی است، مشغول هستند و این وظیفه خود را حتی در سخت ترین شرایط به خوبی انجام می دهند.
فرمانده هنگ مرزی سلماس در ضیافت افطاری گروهان مرزی سنجی، مرزبانی ناجا را یکی از ارکان اصلی در برقراری نظم و امنیت کشور دانست و گفت: حفظ و حراست و پاسداری از مرزهای کشور بر عهده مرزبانی است و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.
سرهنگ جواد جعفری با بیان اینکه مرزها به عنوان دیوار خانه و کاشانه ما محسوب می شود و باید از آن در مقابل تهدیدها محافظت کرد، افزود: مرزبانان بدون توجه به گرما و شرایط سخت با عزمی راسخ به اعتقادات مذهبی خود پایبند بوده و به طور شبانه روزی در حال انجام ماموریت های محوله هستند.
معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا نیز که برای بازدید از مرزها به سلماس سفر کرده بود، گفت: امنیت بزرگ ترین نعمت الهی و راز موفقیت انقلاب اسلامی در تمام عرصه هاست.
سردار سید محمدرضا احمدیان، مرزبانان را نمونه غیرت خواند و خطاب به آنان افزود: شما مرزبانان غیور با اقتدار در دورترین نقطه مرزی این شهرستان امنیت و آرامش را در مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برقرار می کنید.
وی دفاع از کیان اسلامی را یک ارزش والا عنوان کرد و گفت: دفاع از کیان ایران اسلامی برای تک تک مردم ایران یک وظیفه است و در این میان مرزبان ها در صف اول قرار دارند.
وی افزود: طبق مشاهداتی که داشتیم صد درصد مرزهای شهرستان سلماس به صورت پایلوت در کنترل مرزبانان منطقه قرار دارد، به طوری که کنترل این مرزها با تلاش نیروهای مرزبانی به صورت مطلوب انجام می شود.
با نزدیک شدن لحظه اذان یکی از سربازان مرزبان، ندای اذان را سر می دهد و صدای «الله اکبر» در فضا طنین انداز می شود و همه را برای افطار و نماز فرا می خواند.
پس از اقامه نماز مرزبانان بر سر سفره افطاری که سربازان، آن را چیده اند حضور پیدا می کنند اما با این حال عده ای هنوز مشغول نگهبانی هستند؛ به صورتی که همه کارها با نظم و برنامه ریزی پیش می رود.
پس از افطار نیروهای مرزبانی سلماس در کنار انجام وظایف خود از فضایل ماه مبارک رمضان بهره‌ می گیرند و آن را فرصتی برای خودسازی می دانند.
آنچه در این گزارش به آن پرداخته شد، روایتی کوتاه از همت بلند مرزداران جمهوری اسلامی است؛ مرزبانانی که مرز را ناموس خود می‌دانند و به عشق وطن در سخت‌ترین شرایط و با وجود کمبود امکانات و شرایط سخت آب و هوا از مرزهای کشورمان صیانت می کنند.
شهرستان سلماس در 85 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی قرار درد و با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در 88 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه واقع است.
مرز مشترک شهرستان سلماس با کشور ترکیه با امکاناتی چون نیوجرسی، دوربین های پیشرفته و سیم خاردار به صورت کامل از سوی نیروهای مرزبانی کنترل می شود.
7156/ 3072
** گزارش از: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.