به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رسول اکبری در نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذیربط طرح احیای دریاچه ارومیه که ظهر امروز برگزار شد گفت: باتوجه به خشکسالی سطح کشور باعث تغییر اقلیم در مناطق مختلف کشور شده است، دریاچه ارومیه نیز دچار بحران خشکسالی شد که راهکارهایی برای احیای آن درنظر گرفته شد.
وی افزود: یکی از راهکارها ورود پساب تصفیه شده به دریاچه بود که قرارشد در حوضه آبریز دریاچه مشتمل بر ۱۴ شهر (ارومیه گلمان نقده میاندوآب اشنویه بوکان تکاب مهاباد و ...) ۱۰۵ میلیون مترمکعب در سال، پساب تصفیه شده تحویل پیکره دریاچه ارومیه بدهیم که خوشبختانه با بودجه پرداختی روند اجرایی مناسبی داشت.
مدیرکل آب و فاضلاب آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین با توجه دولت به ارتقا بهداشت، اعتبارات مضاعفی به شرکت های آب و فاضلاب تخصیص داده شد.
اکبری گفت: طبق برنامه قرار شد ۱۱۵۰۰۰ مترمکعب در روز، در تصفیه خانه ،فاضلاب تصفیه شود و ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال بعد از تصفیه خانه احداث کنیم.
وی اضافه کرد: در سال ۹۴ ، ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دریاچه دریافت کردیم و این رقم در سال ۹۵ به بیش از ۲ تا ۳ برابر رسید.
وی افزود: در طی این مدت ۱۴۰ کیلومتر شبکه خطوط انتقال اجرا کردیم.
مدیرکل آب و فاضلاب آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به دریاچه انتقال میدهیم و برای افزایش این میزان در حال احداث تصفیه خانه  ۶۰۰۰۰ مترمکعبی هستیم که هم اکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: سامانه تصفیه فاضلاب شهرک گلمان نیز، هم اکنون ۸۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از اتمام ۲.۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.
اکبری در پایان گفت: در سالهای آتی برنامه تحویل مستقیم پساب بعد از تصفیه خانه به دریاچه را در برنامه های خود داریم.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675550
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.