به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذیربط طرح احیای دریاچه ارومیه که ظهر امروز برگزار شد گفت: برخلاف نظری که عده ای مبنی بر تلاش دولت برای تعطیلی کشاورزی استان دارد ولی دولت دکتر روحانی برای احیای دریاچه ارومیه بدون تعطیلی کشاورزی برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: جهاد کشاورزی متولی انجام ۶ راهکار از ۲۷ راهکار طرح ریزی شده با استفاده از بودجه های مصوب از محل احیای دریاچه ارومیه بوده که برای آنان مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان تخصیص داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: جهاد کشاورزی برخلاف نظر منتقدان نه تنها از اعتبار احیای دریاچه ارومیه برای مسائل دیگر هزینه نکرده بلکه بخشی از بودجه خود سازمان را نیز برای بهبود وضعیت دریاچه بدلیل اهمیت زیاد آن هزینه کرده است.
کریم زاده گفت: جهادکشاورزی آذربایجان غربی در طول مدت این طرح، ۱۴ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه را در ۹ شهر به روش های نوین آبیاری مجهز کرده است ضمن اینکه ۴۱۴ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله برای کنترل و کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب در کشاورزی اجرا کرده است.
وی افزود: از بابت اجرای این طرح ها، ۷۲ میلیون مترمکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه جویی شده که بازای هر کیلومتر انتقال آب با لوله ۴۴۰ مترمکعب، بازای هر هکتار آبیاری نوین برای چغندر قند نیز بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰ مترمکعب صرفه جویی شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین برای بهبود وضعیت کشاورزی و دریاچه ارومیه، طرح اصلاح کشت بطور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی اضافه کرد: بحث اطلاع رسانی و آگاهسازی جوامع و کشاورزان محلی نیز با استفاده از صندوق سازمان ملل و کمک های کشور ژاپن آغاز شده و جهاد کشاورزی تا این لحظه نزدیک کاداستر نیمی از اراضی را انجام داده است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675526
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.