رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 33 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا می شود.
اسمعیل کریم زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار به دو صورت پایاب شبکه های مدرن و پایاب چاه های عمیق، نیمه عمیق، چشمه ها و قنات یعنی خرده مالکی انجام می شود افزود: امسال طرح های آبیاری تحت فشار استان درحدود ۲۸۰۰۰هکتار در شبکه های مهار آب های مرزی و داخلی و حدود ۵۰۰۰هکتار در اراضی خرده مالکی در صورت تامین اعتبار اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: با اتمام این طرح ها حدود ۱۲۳میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود. 
کریم زاده در خصوص ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض آبیاری تحت فشار به کشاورزان گفت: سهم کمک بلاعوض تخصصی برای اجرای طرح های خرده مالکی ۷۰میلیون ریال برای آبیاری قطره ای و تیپ و ۵۰میلیون ریال  برای آبیاری بارانی و ۳۲میلیون ریال برای آبیاری کم فشار و در شبکه های مدرن تا ۸۵درصد هزینه های اجرای طرح ها پرداخت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ۵۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.
وی با دعوت از کشاورزان استان برای مشارکت در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار گفت: کشاورزان در اراضی خرده مالکی سهم بیشتری را پرداخت می کنند و میزان مشارکت آنها بالاست ولی بدلیل هزینه زیاد طرحها تمایل برای اجرای آن ندارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.