حجت الاسلام مصطفی محمدلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح جمع خوانی قرآن کریم چند سالی است که به طور منظم و روزانه به مناسبت ماه مبارک رمضان در کلیه مساجد شهری و روستایی سلماس برگزار می شود.
وی افزود: امسال نیز این طرح از روز نخست ماه مبارک رمضان به صورت متمرکز در مساجد، حسینیه ها، مهدیه ها و مهدهای قرآن با حضور جمع کثیری از قاریان، حافظان و علاقه مندان به قرآن مجید بعد از اذان ظهر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری مراسم جمع خوانی برای بزرگسالان، برنامه جمع خوانی برای نوجوانان دختر وپسر زیر 16 سال در نظر گرفته شده است که برای ایجاد جذابیت و حضور پررنگ نوجوانان در این آئین از قاریان همسن و سال آنان استفاده می شود.
حجت الاسلام محمدلو اضافه کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با کلام وحی به صورت همزمان در سراسر مساجد شهرستان انجام می شود.
وی برگزاری مسابقات و طرح سئوالات قرآنی به صورت کتبی با توزیع پاسخنامه در میان شرکت کنندگان را جزو برنامه های جنبی این طرح عنوان کرد.
وی اظهار کرد: پاسخگویی به شبه ها و تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان است که در مسجد امام خمینی (ره) سلماس برای خواهران و برادران انجام می شود.
وی از فعالیت مهد کودک های سطح شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان داد و گفت: برنامه های آموزشی در قالب برنامه های شاد و مفرح برای کودکان در این مهدها اجرا می شود تا خانواده ها با خیال آسوده در محافل قرآنی شرکت کنند.
شهرستان سلماس در 85 کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/ 3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.