به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مراکز فرهنگی و هنری پیرانشهر و ماکو در هفته محیط زیست اقدام به اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع با هدف آشنایی اعضا با مؤثرترین راه‌کارهای حفاظت از محیط زیست کردند.

اعضا کانون پیرانشهر همیاران محیط‌بان
در ویژه‌برنامه‌ای که با حضور مسئولان اداره محیط زیست پیرانشهر در کانون این شهرستان برگزار شد، جلیل رحمانی افسر محیط‌بان این اداره ضمن اهدای جوایزی به کودکان و نوجوانان تعدادی از اعضاء داوطلب را به عنوان همیاران محیط‌بان معرفی کرد.
وی گفت: همیاران محیط‌بان علاوه بر یاری در حفاظت از محیط زیست در میان خانواده‌های خود و جامعه فرهنگ‌سازان و سفیران حفظ محیط زیست هستند.
معرفی جنگل میرآباد و آشنایی با قوانین سبز جهانی از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی و هنری پیرانشهر در هفته محیط زیست بود.

« زنده باد زمین» در کانون ماکو


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماکو به مناسبت هفته محیط زیست ایستگاه نقاشی« زنده باد زمین» را با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ماکو برگزار کرد.
در این برنامه که مهدی ملکوتی‌خواه سرپرست مدیریت محیط زیست در منطقه آزاد ماکو و مهدی محمدی مسئول آموزشی اداره محیط زیست این شهر نیز حضور داشتند، از ۱۲ اثر کانون به عنوان برگزیده و در بخش« شایسته تقدیر» از ۱۰ اثر اعضا کانون تقدیر شد.
همچنین عضویت در کانون ماکو، هدیه مهدی ملکوتی‌خواه به ۳۵ نفر از کودکان بی‌بضاعت این شهر به مناسبت هفته محیط زیست بود.
این برنامه که با حضور ۴۰ نفر از اعضای دختر و ۲۰ نفر از اعضای پسر در دو نوبت اجرا شد، با پوشش خبری صدا و سیما همراه بود.
گفتنی است در برنامه دیگری با عنوان« بیایید به یاری هم طبیعت را حفظ کنیم» در هفته محیط زیست اعضا کودک و نوجوان ماکو اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از محوطه کانون کردند و سپس با مطالعه کتاب‌هایی با عوامل آلودگی و نحوه بازیافت زباله‌ها آشنا شدند.
کانون پرورش فکری استان آذربایجان‌غربی در هفته محیط زیست در قالب ویژه‌برنامه‌های متنوع، کودکان و نوجوانان را با عوامل آلودگی محیط زیست آشنا و به حفظ آن ترغیب می‌کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672143
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.