به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن ملکی‌نژاد در حاشیه همایش روز جهانی ام.اس که با حضور جمع کثیری از بیماران و خانواده آنان در آمفی تئاتر مخابرات ارومیه برگزار شد، گفت: به چرایی افزایش روزافزون و بی وقفه تعداد بیماران غیر واگیر فکر کنیم و در زمینه از بین بردن علل اولیه آن بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر نیاز استان به تاسیس مرکز تحقیقات فعال در زمینه بیماری ام.اس، خاطر نشان کرد: کاهش بیماری‌های غیر واگیر در گرو تولید علم و افزایش آگاهی جامعه است؛ که در این بین نقش مراکز تحقیقاتی مهم و قابل توجه است.

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی تصریح کرد: این مراکز با برآورده ساختن نیازهای جامعه‌ی علمی کشور در زمینه‌ی تحقیقات ام. اس و ایجاد نوآوری، تولید و انتقال علم، می‌تواند گام های موثری و رو به جلو بردارد.

ملکی‌تژاد گفت: امروزه مساله‌ی مهم در درمان بیماری ام اس، تشخیص به موقع، درمان مناسب و پیگیری بیمار مبتنی بر شواهد علمی روز می‌‌باشد. که با توسعه‌ی روش‌های نوین درمانی و افزایش نقش دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در محافل دانشگاهی، داخلی و بین المللی جهت انجام پژوهش در زمینه‌ی ام اس، شاهد افزایش توانمندی متخصصان و ارتقای خدمات به بیماران ام اس خواهیم بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672044
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.