به گزارش ایرنا احد هوشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های صحنه ای «فقط آسمان می داند» به کارگردانی محمد ثابت با موضوع عاشورا و «دایره گی» به کارگردانی کریم علیخواه با موضوع خانواده آثار نمایشی از حوزه هنری این استان است که با حضور وحید لک، محمدرضا آزاد و رضا صمدزاده از مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مورد بازبینی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ارزش های دینی، انقلاب اسلامی، خانواده الگوی ایرانی و ادبیات کهن اسلامی و ایرانی از اولویت های اصلی آثار ارائه شده در این جشنواره است.
وی ادامه داد: توجه به ویژگی های بومی و اقلیمی از قبیل زبان، لهجه، آداب و سنن، رسوم و آئین های سنتی اقوام مختلف ایرانی محورهای اصلی اشاره شده در این جشنواره است.
وی با اشاره به 725 متن نمایشی ارسالی از سراسر کشور به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره، گفت: چهار نمایشنامه در بخش های تئاتر صحنه ای و خیابانی از هنرمندان این استان به این جشنواره سراسری راه پیدا کرده است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی اعلام کرد: ' عشق و سنگ ' به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی، 'دایره گی' به نویسندگی فریدون ولایی و کارگردانی کریم علیخواه و 'فقط آسمان می داند' نوشته طلا معتضدی و به کارگردانی محمد اسدالله ثابت در بخش صحنه ای جشنواره تئاتر سوره حضور دارد.
هوشمند افزود: در بخش تئاتر خیابانی نیز نمایش زنبورها نوشته کریم علیخواه و به کارگردانی سعید عبداللهی به این جشنواره راه پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: این آثار به همراه 73 متن در بخش صحنه ای و 43 متن در بخش تئاتر خیابانی از سراسر کشور برای بازبینی در این جشنواره مورد تایید قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره بعد از انجام مرحله بازبینی آثار در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده، تیرماه 1396 در تهران برگزار می شود.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.