اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تولید قابل توجه، افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان از 6.62 کیلوگرم در سال به هفت کیلوگرم جزو اهداف مهم و اولویت دار بخش شیلات استان است.
وی اضافه کرد: 408 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان با میزان تولید بیش از 14 هزار تن انواع آبزیان در استان وجود دارد که در سال 96 این میزان به 420 مرکز افزایش می یابد.
وی بیان کرد: استحصال بیش از 60 تن شاه میگوی دراز آب شیرین از سدارس و صادرات آن بعد از عمل آوری به کشورهای اروپایی جزو عملکرد بخش شیلات استان است که تداوم این روند و افزایش میزان تولید جزو برنامه هاست.
وی با بیان اینکه راه اندازی پنج مرکز تکثیر ماهیان سردآبی و بچه ماهیان گرمابی و بومی نیز در استان در حال اجراست، افزود: 25 مرکز تولید ماهیان زینتی در استان با پیش بینی تولید بیش از 60 میلیون قطعه انواع بچه ماهی و تخم چشم
زده با هدف تامین نیاز استان و صادرات به استانهای دیگر کشور در حال انجام است.
وی افزایش اشتغال در بخش شیلات و آبزیان در استان به 2 هزار و 400 نفر را نیز جزو برنامه های حوزه شیلات در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: تکمیل تاسیسات زیربنایی مجتمع بزرگ سردآبی آغ چای در چایپاره با ظرفیت تولید 400 تن ماهی قزل آلا و اشتغالزایی برای 100 نفر در ردیف این برنامه ها قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تکمیل مطالعات شناسایی پتانسیل های آبزی پروری شهرستان ماکو، شوط و چالدران، راه اندازی بازارچه های عرضه آبزیان در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی و بالابردن سرانه مصرف از سایر برنامه های در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: هم اکنون با حمایت از بخش صید و صیادی در استان 11 تعاونی صید و صیادی و بیش از 10گروه صیادی در منابع آبی استان با اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر در سطح استان فعال است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استانهای مهم در تولید انواع آبزیان بوده و نیاز به بازاریابی بهینه این محصولات از نیازهای بخش شیلاتی استان است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.