مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از اطعام 125 هزار مددجوی تحت حمایت در سراسر استان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

عزیز سهندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: اطعام 125 هزار نفر مددجوی تحت حمایت در سراسر استان با مشارکت خیرین و حامیان ایتام از طریق برگزاری مراسمات افطاری با غذای گرم در مساجد، حسینیه ها و سالن های غذاخوری و نیز سبدهای جیره خشک غذایی برنامه ویژه تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در قالب همین برنامه، در اولین روز از ماه مبارک رمضان، کارکنان کمیته های امداد استان با هزینه شخصی خود تعداد 3 هزار نفر از اعضای خانواده های تحت حمایت را در قالب طرح همسفره با مددجویان با غذای گرم اطعام کردند.

سهندی با بیان اینکه یکی دیگر از طرحهای موفق کمیته امداد برای رسیدگی به خانواده های ایتام نیازمند طرح اکرام ایتام است گفت: تا کنون با اجرای این طرح برای 10 هزار و 500 یتیم  نیازمند حامی پیدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: برای امسال برنامه ریزی برای ثبت نام از 800 حامی دیگر انجام پذیرفته است و همچنین در رمضان سال گذشته 600 حامی برای حمایت از ایتام ثبت نام کرده بودند.

وی میزان مشارکت های خیرین و حامیان نیکوکار در رمضان سال قبل را 77 میلیارد عنوان کرد و افزود: امسال این میزان به 100 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

سهندی طرح مفتاح الجنه را از دیگر طرحهای کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت خانواده نام برد و افزود: در سال گذشته 6 هزار خانواده در سطح استان با اجرای این طرح مورد دیدار و دلجویی قرار گرفته بودند که امسال تلاش خواهد شد این رقم به 8 هزار خانواده افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: طرح جمع اوری زکات فطریه روزه داران نیز با اخذ اجازه از دفتر مقام معظم رهبری سالهاست که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اجرایی می شودو به تبع ان در اذربایجان غربی نیز همه ساله تمهیداتی برای جمع اوری زکات فطریه انجام می پذیرد که امسال نیز این مسئولیت را کمیته امداد استان در مصلا ها و کلیه مکانهای برپایی نماز عید فطر انجام خواهدداد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.