مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری نخستین جشنواره شعر رمضان در ارومیه خبرداد.

احد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رمضان اظهار کرد: امسال برنامه ریزی کرده ایم تا نخستین جشنواره شعر رمضان در دو بخش رمضان و اشعار آزاد را برگزار کنیم و اطلاع رسانی این موضوع از هفته ها پیش در بین اهالی شعر و ادب اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: در این راستا 6 قطعه شعر منتخب خواهیم داشت که رتبه های اول تا سوم در هر بخش رمضان و آزاد را شامل می شود و در هر بخش یک اثر نیز مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: دبیر اجرایی این جشنواره فرهنگسرای حاجی پیرلوی شهرداری ارومیه است که امورات دبیرخانه ای و داوری آثار رسیده را برعهده دارد.

یوسفی با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره به صورت شهرستانی برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا سالهای آینده این جشنواره به صورت استانی و کشوری و حتی بین المللی نیز برگزار شود.

ویخاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع شده و تا 25 رمضان و یا 30 خردادماه آثار پذیرفته خواهد شد و از 25 تا 27 رمضان مهلت داوری و سپس در 29 رمضان که مصادف با روز شنبه سوم تیرماه است مراسم اختتامیه با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی برگزار و آثار برتر با تقدیرنامه و جوایزنقدی و فرهنگی مورد تشویق و قدردانی قرار خواهند گرفت.

یوسفی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی در بخش رمضان جشنواره با موضوع ماه مبارک رمضان، ماه مهربانی ها، شب های قدر، کرامت امام حسن مجتبی(ع)، دستگیری از مستمندان و کمک به ایتام و شهادت حضرت علی(ع) می تواند باشد، خاطرنشان کرد: زبان آثار ارسالی به این جشنواره ترکی آذری است و از تمامی شعرا و  ادبا دعوت می کنیم که با ارسال آثار خود در پربار شدن این جشنواره نقشی مهم داشته باشند تا پایه گذار یک جشنواره شعر قوی و تأثیرگذار در سالهای آینده باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: شاعران می توانند آثار خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره به آدرس ارومیه -  کمربندی خاتم الانبیاء- خیابان شهید محمدزاده(منطقه #حاجی_پیرلو)-پشت مجتمع آموزشی دخترانه حاجی پیرلو- روبروی پارک ارغوان- #فرهنگسرای_حاجی_پیرلوی شهرداری ارومیه ارسال و یا با عضویت در کانال تلگرامی این فرهنگسرا به آدرس @ farhangsaraaa و ارسال اشعار خود به ادمین این کانال در این جشنواره ادبی-مذهبی شرکت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.