ناصر صدفی روز شنبه در حاشیه مراسم بازگشایی و سامان دهی غرفه صنایع دستی موزه مردم شناسی مهاباد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال نیز پنج هزار و 500 نفر از این موزه دیدن کردند که از کشورهای بلاروس، آلمان و عراق نیز بازدید کننده داشتیم.
وی افزود: غرفه صنایع دستی این موزه نیز سامان دهی شد و بر این اساس فرصتی در اختیار هنرمندان شهرستان قرار گرفت تا با ارایه آثار هنری و صنایع دستی خود بتوانند سفارش های دوستداران آثار هنری را بپذیرند.
صدفی گفت: نمونه آثار هنرمندان مهاباد از جمله در رشته های گلیم، جاجیم، بافتنی های سنتی، تذهیب، سازهای سنتی، سنگ های قیمتی، صنایع چوب، معرق چرم، ویترای، سوخت نگاری، بافتنی های سنتی، چاقوسازی و تسبیح در موزه مردم شناسی به نمایش گذاشته شده است.
موزه مردم شناسی و حمام تاریخی میرزا رسول مهاباد در بین بازار و مسجد جامع شهر واقع شده است، قدمت این اثر به دوره اواخر صفویه می رسد.
نوع پوشش حمام میرزا رسول طاق گنبدی است، وجود پلان های مربع شکل در کل حمام که گنبد بر آن استوار بوده و مشخصه معماری صفویه است، بنای یاد شده از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهاباد محسوب می شود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان غربی واقع است.
3093**انتشاردهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.