مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی از برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۰ هزار خانواده در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش  ایسنا مطقه آذربایجان غربی، عزیر سهندی در جمع کارشناسان،ناظران و مشاوران اشتغال استان با بیان اینکه سرفصل خدمات خودکفایی و اشتغال مددجویان ویترین کمیته امداد است گفت: ما باید سالانه حداقل برای ۱۰ درصد از مددجویان تحت حمایت ،اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا بتوانیم آنها را به سوی یک زندگیِ مستقل به دور از حمایت های کمیته امداد سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان همواره صاحب رتبه های برتر کشوری در حوزه اشتغال بوده است، گفت: علی رغم اینکه استان ما قطب کشاورزی است ولی تنوع طرح های خودکفایی باید در سطح استان افزایش یابد تا بتوانیم با ایده های نو شاهد فرصت های شغلیِ مناسب در حوزه صنعت و خدمات نیز باشیم.

سهندی با تاکید بر اینکه هر فرد که توان کار دارد باید کار کند تاکید کرد: رسوب مددجو در کمیته امداد خوشایند نیست؛ افرادی که توان آموزش و کار دارند باید بر اساس استعداد سنجی در زمینه های مناسب شغلی مشغول به کار شوند.

وی افزود:سالیانه بیش از ۴۵ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد استان برای اشتغال مددجویان مستعد و علاقه مند به کار و فعالیت در رشته های مختلف صنعتی، کشاورزی،دامداری و خدماتی هزینه می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی با اعلام اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان مهم ترین فعالیت کمیته امداد است، اظهار کرد: در نتیجه فعالیت های امدادگران در بخش اشتغال در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد برگزاری جشن خودکفایی ۱۰ هزار خانواده خودکفا شده در سطح استان خواهیم بود.

سهندی با اشاره به چشم انداز برنامه ها و اهداف کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اعلام کرد: چشم انداز برنامه کمیته امداد این است که در آینده نزدیک در هر شهرستان یک مجتمع تولیدی و خدماتی برای کار و فعالیت پایدار مددجویان راه اندازی شود، در این صورت گروه های هدف می توانند علاوه بر اشتغال از سایر مزایای این مجتمع ها نیز بهره مند شوند.

سهندی با تاکید بر اهمیت مشاوره در دستیابی مددجویان به اشتغال پایدار از مشاوران حاضر در جلسه خواست با ارائه خدمات مشاوره به مددجویان فرهنگ کار و تلاش را به درون خانواده های آنان ببرند.

وی همچنین آموزش های مهارتی را در مسیر اشتغال پایدار حائز اهمیت دانست و بر آموزش های جدید و متنوع به همراه ایده های نو و خلاقیت های شغلیِ مناسب در حوزه خودکفایی تاکید کرد.

سهندی درا دامه مرحله بازاریابی برای تولیدات مددجویان را ضروری دانست و افزود: این امر باید از همان ابتدای آموزش های مهارتی مورد توجه قرار گیرد تا در مرحله نتیجه بخشی مجریان طرح ها دچار مشکل نشوند.

سالیانه بیش از ۴۵ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد استان برای اشتغال مددجویان مستعد و علاقه مند به کار و فعالیت در رشته های مختلف صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی هزینه می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.