قربانعلی سعادت روز سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: بر اساس مصوبه سال 89 دولت، استاندار آذربایجان غربی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در امر زنجیره تولیدات سیب و انگور کشور نظارت و رسیدگی می کند که مسئولان استانی باید در این راستا یاریگر باشند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این مصوبه باید کارشناسان استان در زنجیره سیب ایران حضور داشته باشند و در امر رسیدگی به مشکلات این امر تصمیمات جدی اتخاذ کنند چرا که این استان یکی از قطب های تولید سیب و انگور در کشور است.
وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی اظهار کرد: قیمت مصوب کشوری هرساله برای این محصول اعلام می شود و نمی توان این قیمت را تغییر داد ولی باید خریدار و فروشنده جانب انصاف را رعایت کند تا هیچ کس متضرر نشود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از ضرر به کشاورزان و سرمایه گذاران داخلی در بخش کشاورزی باید از صادرات سیب های زیر درختی توسط گمرک جلوگیری شود.
سعادت با اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در استان اضافه کرد: اگر بخواهیم قانون منطقه آزاد را اصلاح کنیم باید در ابتدا خود منطقه آزاد دست به کار شود و مشکلات خود را اعلام کند تا در صورت صلاحدید توسط مراجع ذیصلاح این قوانین نیز اصلاح شود.
به گزارش ایرنا در این جلسه تعدادی از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان، مسائل و مشکلات تولید و صادرات را با استاندار اذربایجان غربی در میان گذاشتند.
رسیدگی به مشکلات حوزه کشاورزی و اصلاح الگوی آبیاری به آبیاری تحت فشار و اصلاح کاده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده از مصوبات این جلسه بود.
سالانه حدود یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
8135 2093/ **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.