به گزارش ایرنا تقی کهوریان روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مسکونی مهر شهرهای ماکو و بازرگان افزود: واحدهای مسکونی مهر در شهرستان های ارومیه، مهاباد و سردشت در مقایسه با سایر شهرهای استان با مشکلات بیشتری مواجه است که با تشکیل جلسه های مستمر، رفع موانع و بهره برداری از واحدهای نیمه تمام در دست پیگیری است.
وی جانمایی نامناسب واحدهای مسکن مهر در ماکو و بازرگان را یادآوری کرد و ادامه داد: این امر مشکلات بسیار جدی برای ساکنان ایجاد کرده است که باید در کوتاه ترین زمان نسبت به حل آن اقدام شود.
وی اظهار کرد: مشکل رانش زمین و جذب نامناسب فاضلاب واحدهای مسکونی مهر بازرگان و خطر تهدید سیل برای ساکنان واحدهای مسکونی در منطقه دانالوی ماکو بسیار جدی است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: بی توجهی به مسائل ایمنی در انتخاب محل ساخت واحدهای مسکونی مهر در دوره گذشته اکنون مسائل و مشکلات جدی را برای ساکنان این واحدها ایجاد کرده است ولی با تاکید استاندار و هماهنگی دستگاه های مسئول در صدد رفع این معضلات هستیم.
کهوریان از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اوراق خزانه به منظور حل مشکل فاضلاب واحدهای مسکونی ماکو و بازرگان خبر داد و گفت: این اوراق در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است و با این اقدام تسهیل کننده، مصمم هستیم تا واحدهای این 2 شهر را تا شهریور سال جاری به بهره برداری برسانیم.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه مقرر شد تا مشاور دارای صلاحیت با مطالعه وضعیت واحدهای مسکونی مهر در شهر بازرگان طرح احداث دیوار حائل و سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب این واحدها را ارائه دهد.
حدود 40 هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی احداث شده که با تلاش دولت تدبیر و امید، بیش از 90 درصد این واحدها تاکنون به بهره برداری رسیده است.
با وجود بهره برداری از این واحدها، به علت جا نمایی نامناسب مساکن مهر در آذربایجان غربی در دولت گذشته بسیاری از آنها با مشکل دفع فاضلاب و احتمال خسارت در زمان سیلاب مواجه است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.