امام جمعه ارومیه گفت: غصبی بودن زمین مصلی امام خمینی(ره) ارومیه شایعه است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه امروز افزود: برخی در سطح شهر شایعه کرده اند که زمین مصلی ارومیه غصبی است این درحالیست که باید سندی یا مدرکی برای این ادعا و داشتن حق  ارایه شود.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ کسی با ادعای داشتن حقی از مصلی امام خمینی ارومیه به دفتر امام جمعه مراجعه نکرده است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی درخصوص رفع نیازهای مصلی ارومیه افزود: برای رفع احتیاجان فضای داخلی مصلی نیازمند یاری مردم شهر هستیم تا بعد از گذشت زمان زیاد از احداث بنا وضعیت ظاهری آن بهتر شود.

وی با اشاره به رسوایی پادشاه عربستان بوسیدن در پرچم استکبار جهانی تصریح کرد: علمای وهابیت با خرده گیری به شیعیان در عرض ارادت به ضریح امامان معصوم،بوسیدن ضریح و زیارت قبور انان را همتراز شرک می دانند درحالی که بالاترین مقام کشور عربستان پرچم امریکار رامیبوسد و محترم می شمارد.

امام جمعه ارومیه گفت: وهابیت از اسلام فقط نامش را بر زبان میاورند و هیچ اعتقادی به اسلام و دین محمدی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۱۴ خرداد سالگرد رحلت امام خمینی قرار داریم خاطر نشان کرد: امام راحل به اسلام و ایران عزت و عظمت بخشید وبا انقلاب۵۷ استقلال ملت ایران از سلطه بیگانگان را باز پس گرفته است.

حجت الاسلام قریشی با بیام اینکه امام خمینی (ره) عدالت خواهی و استقلال طلبی را برای ملت ایران مطرح کرده است گفت: دشمنان زمان معنویت و اخلاق را تمام شده می دانستند درحالی که امام امت، نظامی براساس اخلاقیات و معنویت پایه ریزی کرد.

وی افزود: برهمه ما ملت ایران و مسیولین نظام واجب است تا به شکل گسترده در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) حضور داشته و با عظمت هرچه بیشتر یاد امام را زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی تصریح کرد:سیره زندگی امام خمینی(ره) و ساده زیستی ایشان بیگانگان را مبهوت خود کرده و برماست تابا شرکت هرچه باشکوه تر در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نشان دهیم تا راه امام در دل مردم  زنده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۴۲ اظهار کرد: با وجود کشتار ۱۵هزار نفری مردم ایران توسط رژیم پهلوی امام راحل آن روز را تا ابد عزای عمومی اعلام کرد.

وی ادامه داد: باید تاریخ را به نسل جوان بازگو کنیم تا بدانند که آرامش و امنیت موجود کشور را مدیون خون شهدای دوران مختلف هستیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای استغفار و بهره مندی از فضیلتهای مهمانی خداست گفت: باید از این فرصت نهایت بهره خود را  با عبادت و روزه داری واقعی استفاده کنیم.

 وی افزود: عمل به واجبات و مستحبات اشاره شده در قرآن باعث سعادت انسان شده و از عذاب الهی محافظت می کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.