اکبر حسن بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل نصب سه هزار و 300 دستگاه کنتور فهام ' طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی' از نوع سه فاز ولتاژ ثانویه غیرمستقیم آغاز شده است که تا پایان خرداد سال جاری به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: انشعابات مشترکان دیماندی 'کنتورهای دیجیتالی معمولی' در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: مرحله بعدی این طرح با تعویض کنتورهای انشعابات ولتاژ اولیه، چاه های آب کشاورزی، انشعابات دارای کنتور سه فاز مستقیم ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به روش های همکاری مشترکان صنعتی به منظور کنترل بار اوج مصرف شبکه برق به طرح ذخیره عملیاتی افزود: مشترکان صنعتی با عقد قراردادی با شرکت توزیع نیروی برق استان، از 15 خرداد تا 15 شهریور 15 درصد از مصرف بار خود را کاهش می دهند.
وی در خصوص استفاده از مولدهای اضطراری اظهار کرد: در این روش علاوه بر مشترکان صنعتی سایر مشترکان نیز می توانند با روشن کردن مولدهای اضطراری خود در ساعت های اوج بار تابستان، با تامین بخشی از مصارف خود به تامین برق سایر مشترکین نیز کمک کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: مشترکانی که با به مدار آوردن مولدهای خود در ساعت های اوج مصرف، با ما همکاری می کنند، وزارت نیرو ضمن پرداخت 40درصد هزینه سوخت مولد (گازوئیل یا 25 درصد گاز)، به ازای هر کیلو وات ساعت برقی که مشترکین تولید و مصرف می کنند، یک هزار و 500 ریال به آن ها پرداخت می‌کند .
به گزارش ایرنا، هدف از طرح فهام تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی با کنتورهای هوشمند (AMI ) است که این کنتورها قابلیت‌های بسیاری از جمله قرائت از راه دور، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و... را در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌دهد.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.