محمد خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارشی از کشاورز دوستدار محیط زیست در روستای محمودآباد علیا از توابع شهرستان شاهیندژ مبنی بر گرفتار شدن چهار راس توله گراز وحشی نابالغ در داخل استخر آب کشاورزی ماموران یگان حفاظت منطقه به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: ماموران با احتیاط کامل بدون وارد شدن صدمه ای به این حیوانات اقدام به خفت گیری و خارج کردن توله گرازها از داخل استخر کردند.
خلیلی گفت: این توله گرازها پس از تائید سلامت جسمانی شان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شاهیندژ در طبیعت رها سازی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی این اقدام کشاورز دوستدار محیط زیست را ستود و از مردم روستاها و جوامع محلی خواست تا در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان یا استان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از تنوع زیستی بسیاری در زمینه حیات وحش و در مناطق مختلف برخوردار است که آن را مدیون طول جغرافیایی طویل استان و نیز وجود زیستگاه های مناسب است.
حیات وحش این استان از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی، ماهی ها و آبزیان، چهارپایان و حیواناتی مانند گوزن زرد، خرس، گرگ، شغال و گربه وحشی و سایر حیوانات تشکیل شده است.
علاوه براین حیوانات، پرندگان مهاجر بسیاری مانند درناها و فلامینگوها نیز از مناطق شمالی و سیبری به استان مهاجرت می کنند که مناظر بسیار دل انگیزی را در دشت های استان به تصویر می کشد.
7125/3093 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.