مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به تشریح برنامه های کانون در 4 محور اصلی پرداخت.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جواد زاهدی در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه های کانون در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب، جشنواره بین المللی رضوی و برنامه های ویژه تابستان پرداخت و افزود: در حال حاضر این موارد 4 محور اصلی برنامه های کانون هستند.

وی افزود: در بخش برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این ماه پرفضیلت، برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که با شعار "بوسیدن روی ماه خدا" در 33 مرکز در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی جشن تکلیف برای روزه اولی ها، خاطره نویسی از اولین سحر و اولین روزه، معرفی و آشنایی با شب های قدر، مشارکت برای برپایی افطاری،  برنامه ریزی برای شب های قدر، برگزاری کارگاههای مختلف، تدارک ویژه مسابقات فرهنگی و هنری و دعوت از میهامانان برای آشنا کردن اعضا با ماه رمضان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی هدف از این برنامه ها را آشنایی اعضا با قرآن، ماه رمضان و آشنایی با احکام  دین بر پایه خلاقیت دانست.

زاهدی  همچنین با اشاره به برنامه های ویژه ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب گفت: 33 عنوان برنامه ازجمله برگزاری کارگاههای آشنایی با شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد ، دیدار با فرمانداران،  تهیه نشریه دیواری و خاطره گویی ، نمونه برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است که در 33 مرکز تابت و سیار کانون استان اجرا می شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی رضوی گفت: این جشنواره امسال در 8 بخش کاردستی، نشریه نگاری، کتاب سازی، داستان نویسی، شعر سرایی، پویا نمایی، سرود و قصه گویی برگزار می شود و همچنین از ۱۸۶۷ اثر خلق شده از کودکان و نوجوانان ۳۸۳ اثر به دبیرخانه استانی راه یافته و  ۷۵ اثر برای رقابت در بخش اصلی به دبیرخانه کشوری ارسال شده است.

زاهدی ادامه داد: امسال مرحله استانی جشنواره رضوی در بخش قصه گویی برای گسترش فعالیت و اشنایی کودکان مناطق مختلف در منطقه آزاد ماکو برگزار میشود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با بیان اینکه درایام تابستان، فعالیت های کانون به اوج خود می رسد گفت: برای امسال، کانون استان 3 رویکرد ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان، نهادینه کردن آداب و رسوم اجتماعی به کودکان و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را محور برنامه ها قرار داده که با شعار ( تابستان به یاد ماندنی در کانون)برگزار خواهد شد.

وی  ضمن اشاره به اینکه کانون در برنامه های 40 گانه تابستان سال جاری خود کودکان زیر ۶ سال را نیز تحت پوشش قرار داده است گفت: برگزاری اردوهای مختلف برای ایجاد نشاط، توسعه کتابخوانی و مطالعه در بین کودکان و نوجوانان از اهم برنامه ها است.

وی در رابطه با پرتال کودکان گفت: هدف این پرتال آشنا کردن کودکان با فناوری های نوین ایجاد شده است که  آذربایجان غربی در سال ۹۵ یکی از استان های پایلوت برای تولید محتوا در پرتال ملی کودک بود.

زاهدی تعداد برنامه های اجرا شده در سال 95 را بالای 53 هزار برنامه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 285 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مراکز کانون سطح استان وجو دارد و همچنین در سال 95 تعداد بیش از 233 هزار جلد به امانت داده شده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی گفتک در حال حاضر 64 هزار و 695 نفر در مراکز کانون سطح استان عضویت دارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.