به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، جواد زاهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان، برنامه های ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب، جشنواره بین المللی رضوی و برنامه های ویژه تابستان، ۴ محور مهم برنامه های کانون به شمار می روند.
وی افزود: در بخش برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این ماه پرفضیلت، برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که با شعار "بوسیدن روی ماه خدا" اجرا خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی تصریح کرد: جشن تکلیف برای روزه اولی ها، خاطره نویسی از اولین سحر و اولین روزه، معرفی و آشنایی با شب های قدر، مشارکت برای برپایی افطاری، برگزاری چند کارگاه ادبی و هنری با موضوع ماه مبارک رمضان مانند نقاشی از سفره سحری و افطاری و ... از مهم ترین برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان کانون خواهد بود.
زاهدی به برنامه های ویژه ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اشاره و گفت: امسال ۳۳ برنامه مختلف در ۳۰ مرکز ثابت و سیار کانون و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و شخصیت بنیانگذار انقلاب برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال ۷۵ اثر از آثار اعضای کانون به جشنواره بین المللی رضوی راه یافته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی اضافه کرد: در جشنواره رضوی امسال که در ۸ بخش کاردستی، نشریه نگاری، کتاب سازی، داستان نویسی، شعر سرایی، پویا نمایی، سرود و قصه گویی برگزار می شود که از ۱۸۶۷ اثر خلق شده از کودکان و نوجوانان ۳۸۳ اثر به دبیرخانه استانی راه یافت که در نهایت ۷۵ اثر برای شرکت در بخش اصلی به دبیرخانه کشوری ارسال شد.
وی اضافه کرد: امسال بنا داریم مرحله استانی جشنواره رضوی در بخش قصه گویی را در منطقه آزاد ماکو برگزار کنیم.
زاهدی به برنامه های ویژه تابستان هم اشاره و گفت: برنامه های ویژه تابستان کانون امسال با شعار "تابستان به یاد ماندنی کانون" و با ۳ رویکرد ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان، نهادینه کردن آداب و رسوم اجتماعی به کودکان و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: کانون در برنامه های تابستان خود کودکان زیر ۶ سال را نیز تحت پوشش قرار داده است و با برگزاری اردوهای مختلف برای افزایش نشاط در بین کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می کند.
زاهدی گفت: استان آذربایجان غربی در سال ۹۵ یکی از استان های پایلوت برای تولید محتوا در پرتال ملی کودک بود که این پرتال که با هدف آشنا کردن کودکان با فناوری های نوین ایجاد شده بتواند بستر ساز مناسبی برای آنان باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 662672
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.